|
|
صفحة: 38
6666 6 : עמוד בחוב רת פוסטר בחוברת אנו 7 – 6 ' בפוסטר שבעמ נחשפים לקסם ולחבורת הילדות פוסטר זה . והילדים המלווה אותה הוא חלק מסדרת פוסטרים המופיעים בפתיחת כל אחת מהחוברות ומציגים את הדמויות . שבמרכז כל חובר ת ההתייחסות לתכנים העולים מהפוסטר חשובה ליצירת תהליך מאוזן של רכישת קריאה וכ תיבה , שיש בו מקום להתפתחות השפה למשמעות ולחיבור בין פענוח של היום-יוםהכתוב ובין חיי . התלמידים בכיתה את הפוסטר על גבי הלוחהקרינו ספרו . והציגו לתלמידים את קסם שהילדים המופיעים בתמונה הם . החברות והחברים של קסם כדאי לבחור מתוך,לאחר ההקרנה הפעילויות הבאות את אלו שמתאימות למאפייני התלמידים הפעילויות מכוונות לפיתוח . בכיתה ולהעמקתתפקודים שפתיים תחושת השייכות והיכולות . של התלמידיםהחברתיות-רגשיות חיזוק הידע הסמנטי מהתלמידים לספר מה בקשו• . הם רואים בתמונה אתסִפרו עם התלמידים• החפצים ובעלי,הילדים,הילדות . החיים המופיעים בפוסטר אילו פעולות עושים : שאלו• ? הילדים בתמונה מהתלמידים לתאר אתבקשו• . הדמויות המופיעות בתמונה תלמי דים המסוגלים לכך יכולים לנסח חידה המתארת דמות ושאר ילדי הכיתה ינסו, מסוימת . לנחש במי מדובר ומודעות פונולוגיתגרפו-פונמיחיזוק ידע בקשו מהתלמידים לזהות אותיות . ליד כל דמות מופיע שמה בבועה• . מוכרות בשמות הדמויות מהתלמידים לחלק לצלילים שמות של ילדים או חפציםבקשו• . שמופיעים בתמונה שמתחילות באותו ) או יותר ( למצוא שתי מילים בקשו מהתלמידים• ולהוסיף מילה נוספת שלא מופיעה בתמונה אך מתחילה,הצליל . באותו הצליל מילים ואפילו, לכתוב צליליםכדאי לעודד תלמידים המסוגלים לכך• . משפטים הקשורים לתמונה 38 קסם וחברים | ראשית קריאה וכתיבה 2
|

|