صفحة: 47

44 זמן קסםקסם וחברים | ושוזרת לתוכו רמזים על התרחשות ניסית-פלאית המלווה את העולים בדרכם לארץ ומברכת את בואם בקרני אור . אילנה זיידמן, סופרת ומנחת סדנאות כתיבה, כתבה את הסיפור בזמן הפגנות המחאה של יוצאי , "מתוך צער גדול על תחושת העלבון והניכור שחשו" . באחת הסדנאות 6102ב-אתיופיה השתתפה גודאי איילין, עובדת סוציאלית ופעילה נמרצת בקהילת יוצאי אתיופיה . השם גָשַאוּ שנהרג בתאונת דרכים . עוד על העולים ,מנציח את אחיה של גודאי ) בסיפורהאב ( אחיו של מאת "גודאי"מאת שהם סמיט ו"המסע אל הציור – אברה "מאתיופיה כדאי לקרוא בספרים אלה : זהבה גושן ומעין בן הגיא . הסביבון שלי / לאה נאור רקע ספרותי הסביבון . היא בוחרת – לאה נאור מתבוננת באחד מסמלי החנוכה האהובים יותר על הילדים נס גדול היה פה, ומייחדת את השירהצהרתי כנושא ראשי התיבות- להתעלם מתפקידו החגיגי העליז, השובב, חסר האחריות לכאורה והמרוצה מעצמו . – להיבט הפוך ב"דמותו" של הסביבון " . מַרְגִיש נוֹרָא חָשוּבהסביבון ",אף שאין לו תפקיד רשמי מחזקת את ההיבט הפוחז משהו בסביבון המבוצעתהיצירהידי מתי כספי, ועלהשיר הולחן הימים הטובים בשנה, מבחינתו . באמצעות תיאורים – הקטן, המנצל כל רגע בשמונת ימי החנוכה מאנישים ( המדמים אותו לבן אנוֹש ) הוא מזכיר את החגב מהמשל הידוע של אזופוס, שמבלה את ", והמשוררת הוּא לֹא חוֹשֵׁב עַל כְלוּם . לוֹ לֹא אִכְפַת …וְלֹא אִכְפַת לוֹ כְלוּם" : ימיו בבטלה עליזה " . מְאֻשָר מציינת : "עוֹד לֹא רָאִיתִי סְבִיבוֹן לֹא פעילויות לפני הקריאה להביא לכיתה סביבונים, מניחים את כולם על תלמידיםהמפגש עם השיר, מבקשים מהלקראת כיתהושאר ה,ולתאר במילים את הסביבון שהביאתלמיד ותלמידהשולחן אחד, מבקשים מכל לזהות אותו לפי התיאור . בהמשך אפשר לציין את ההבדלים בין הסביבונים ולמיין אותם המנס לקבוצות לפי מאפיין משותף . לספר על חוויות הזכורות להם מחג החנוכה, ומרחיבים את השיחה על תלמידיםמזמינים את ה הסביבון לקראת קריאת השיר : איך משחקים בסביבון ? האם יש כללים למשחק הזה ? האם אפשר להמציא לו כללים ולקבוע מי ינצח ? לרקוד כמו הסביבון ( תוך שמירה על תלמידיםמשמיעים את השיר המולחן ומציעים ל בטיחותם ) . ומתמקדים מה, באמת ? ! את הטקסט בתלמידיםלקראת המעבר לשיח על השיר, מקריאים ל . בעשיית הטוב ובהגברת האור בעולם 47 קסם וחברים | זמן קסם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار