|
|
صفحة: 11
8 זמן קסםקסם וחברים | "אֵׁינֶנִי בוֹכֶה אַף פַעַם, אֵׁינֶנִי תִינוֹק : את דבריו של דנילתלמידיםמזכירים – לב העניין • מסבירים שאנשים מגיבים ו,לדעתם על בכי . מספרים שגם מבוגרים בוכיםבַכְיָן", ושואלים חלקם מספרים בדמעות מה קרה, חלקם בוכים ואחרים : עצוביםבדרכים שונות כשהם יכולים להביע רגשות, ושהבכי לא זו ,בכל גיל,מעדיפים לשתוק . מדגישים שכל אחד אחת בלבד שאינו סימן לחולשה או לתינוקיות, אלא שמי שמביע את רגשותיו יהיה גם רגיש לאחרים, יקשיב להם כשהם עצובים או כועסים ויעזור להם להירגע . שואלים : איך לדעתכם דני הרגיש כשנורית זרקה את הפרח והלכה לשחק עם ילד אחר ? האם פעם קרה לכם מקרה דומה ? איך אפשר להתמודד עם אכזבה מהתנהגות של מישהו אחר כלפינו ? מה אפשר להגיד לדני כדי לעודד אותו ? "מה ששנוא עליך אל תעשה לכלל "ואהבת לרעך כמוך" אומצוות כדאי להתייחס לגם כאן לחברך" . על הערך שבפיתוח מידות של חשיבה על הזולת והתחשבות התלמידיםמשוחחים עם בו . שואלים : איך נורית פגעה בדני ? מה המעשה שעשתה ? מה היא יכלה לעשות אחרת אילו אפשר לכתוב על הלוח את ההצעות של נהגה במידה של "ואהבת לרעך כמוך" ? התלמידים . אפשר לשאול מה אנחנו לומדים מהשיר על עצמנו ועל התנהגות לחברים . אפשר להכין רשימת כללים להתנהגות שמחזקת את היחס של בין אדם לחברו . לכתיבה, אפשר להזמין אותם לדמיין את תלמידיםלפני שמפנים את ה – בעיפרון שלי • , שכל אחת מהן פגעה האםהסיטואציה ולבטא בדיבור את רגשותיהם כלפי נורית או כלפי להישארהתלמידים ולהנחות את בדני בדרכה . כמובן, רצוי לעדן התבטאויות פוגעניות במקום של החוויה האישית הקשה . שדני העצוב ציפה למילה טובה של תמיכה, של הבנה תלמידיםמזכירים ל – בידיים שלי • לגזור את צורת הלב בעל ה"זרועות" מסוף תלמידיםאו של עידוד . מזמינים את ה החוברת, ולכתוב במרכזו מילה או ביטוי שעשויים לנחם ולהרגיע את מי שעצובים או מחרוזת לבבות ויוצרים,והמצויריםחשים מצוקה . אחר כך אוספים את הלבבות הכתובים לתלייה בכיתה . – כיתתית שכולה מילים טובות 11 קסם וחברים | זמן קסם
|

|