صفحة: 44

41 זמן קסםקסם וחברים | הנחיה לפעילויות בחוברת עם המורה בעקבות השיח שואלים את התלמידים אילו אורחים מיוחדים הם היו רוצים – נדבר בואו • – דמיוני או מציאותי – כדאי לאפשר לתלמידים לבחור כל אורח להזמין לסוכתם ולמה . ולבקש לשמוע את הסיפור שמאחורי הבחירה . אפשר להזמין את התלמידים לספר על אורח יוצא דופן שהתארח בסוכתם או על אורח מיוחד שהיו רוצים לארח בסוכה . האם תמיד לארח או להתארח ? למה ? – שואלים : מה אתם אוהבים יותר – לב העניין • למינוןונעים להיות יחד עם אחרים ? אפשר להרחיב את השיח להעדפות אישיות "אני : למשל . לתאר את בחירותיהם ואת הסתייגויותיהםתלמידיםה"ביחד", ולאפשר ל אוהבת לשחק בבית של חברה, אבל מעדיפה לישון בבית שלי" או "אני אוהבת לארח חברות לסוף שבוע שלם, כי אז יש זמן להמון משחקים" . הצעות לפעילויות נוספות מציעים לתלמידים שכל אחד יכתוב או יצייר הזמנה לסוכה של משפחתו . – כתיבה יצירתית הייתם רוצים להזמין לסוכה אנשים שאינכם מכירים ? לדעתכם : שואלים – שיח על חברות ושיתוף תוכלו לגרום להם להרגיש רצויים ? * / אורי אורבך רקע ספרותי ) היה סופר ומשורר, סטיריקן, עיתונאי וחבר כנסת דתי-לאומי . אורבך 2015 – 0691אורי אורבך ( ממקימי עיתון הילדים הדתי "אותיות" ועורכו הראשון . הוא כתב ספרים רבים לילדים, היה המתארים בסגנון אותנטי, הומוריסטי ואופטימי את עולמם של ילדים במשפחות ציוניות-דתיות, ובהם : "מְתַקן החלומות", "יש מניין בבניין", "חכמינו לימינו", "מה מברכים על גלידה ? " ( שני דרה "ילדים כמונו . "כרכים ) והס השיר הקצר של אורי אורבך נוגע בעליצות ובקורטוב של שובבות ברכיב אחד של שמחת תורה, הקרוב ללב הילדים : שקית הממתקים שהם מקבלים בבית הכנסת . המנהג מוסיף נופך של עונג העמוק ביןחושי לשמחת הלימוד, לשמחת ההצלחה, לחגיגיות ולגודל הרגע, ומחזק את הקשר לימוד התורה לתחושת הסיפוק ושביעות הרצון בתודעת הילדים . בביטוי "הֲפֹךְ בָה וַהֲפֹךְ בָה, דְכֻלָא בָה", לאמורתגלםמחדש ושל חזרה מ-הערך החשוב של לימוד ובכל פעם מגלים משהו חדש : משמעות נוספת, רעיון ,קוראים שוב ושוב, מוסיפים ומתעמקים – חדש, תובנה חדשה, ולומדים להעריך את העושר שבתורה . 44 קסם וחברים | זמן קסם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار