|
|
صفحة: 43
40 זמן קסםקסם וחברים | יומית אחרי תקלה, פגיעה או גרימת נזק לאחר, לבין - אם יש כזה, בין בקשת סליחה מיידית ויום . הסליחה שאנחנו מצווים לבקש לקראת יום כיפור הנחיה לפעילויות בחוברת עם המורה שיום,בין אדם למקוםשאת ההבדל בין עבירות תלמידיםמזכירים ל – בואו נדבר • שעליהן אין יום הכיפורים מכפר, ,מכפר עליהן, לבין עבירות שבין אדם לחברויםכיפורה את תשומת לב התלמידים לכךהפנוומסבירים את חשיבותה של בקשת הסליחה . עֲשֵׁה נָא טוֹבָה וּמְסֹר לְכֻלָם / שֶאֲנִי מְבַקֵׁש "ואומר : ה "הילד בשיר פונה לקבשכאשר . 'האחריות לבקשת הסליחה על המטיל את בעצםהוא ",סְלִיחָה כדי להיות מודעים לחוותהתלמידים עלשרגשי- עוסקים בתהליך האישי – לב העניין • האם כשמישהו מבקש סליחה אתם : למעשיהם ולהשפעתם על אחרים . כדאי לשאוליותר ? מרגישים טוב יותר ? למה שפגענו בהם, ומציעים שיום כיפור הוא יום שמוקדש לבקשות סליחה ממי מזכירים בכך . עזר להםמה לשאול ו, לספר על מקרה שבו היה להם קשה לסלוחתלמידיםל תו ת נוספיולפעילוותהצע למשחקי תפקידים תלמידיםהכיתה, אפשר להזמין את הילדיבהתאמה ל – משחק תפקידים מחלוקת, ריב או כעס, ומוצא פתרון הוגן ברוח טובה . םשבהם כל זוג מתמודד ע בסוכה / לאה גולדברג רקע ספרותי המבטא ", לאה גולדברג מבליטה בשיר שקול ומחורז את הסוכה כמקום סמלי של "כולנו יחד אהבת אדם באשר הוא ומכיל את החברה כולה ללא הבדל וללא תנאי . הסוכה מתוארת תוך " . אֶתְרוֹג וְגַם תַפוּחַ / ,תמִגְדָנוֹ [ . . . ] יָפֶה הַסְכָךְ / גְדוֹלָה וּמְרֻוַחַת" : החגפירוט סמלי יש בסוכה אווירה של שמחה ושל שפע, של שלווה ורגיעה, וכל אורח מתקבל בה במאור פנים בשיחה בכיתה , כאילו היה בן משפחה . לצד הסיפור ההיסטורי של בניית הסוכות ביציאת מצרים כדאי להבליט את הכנסת האורחים שבמסורת היהודית ולקשר אותה להשקפה חברתית רחבה של פתיחות, קבלה, נדיבות ואהבת אדם . פעילויות לפני הקריאה ומתקופות שונות,,אפשר להקרין בכיתה תמונות של סוכות ממבחר קהילות ישראל בעולם להתפעל יחד ולציין את הייחודי בכל אחת מהן . ומוודאים שהילדים מבינים את הקשר בין יציאת מצרים ת ? ! באמ ,מהמקריאים את הטקסט ב והמסע במדבר לבניית הסוכות . בכיתות מסוימות אפשר לספר על מסעם של בני ישראל ממצרים . יום בסוכות, ולהסביר את ההבדלים בין סוכה לבין בית קבע - לארץ כנען, לדמיין את חיי היום 43 קסם וחברים | זמן קסם
|

|