صفحة: 54

51 זמן קסםקסם וחברים | הנחיה לפעילויות בחוברת ג הפסח והסיבות להם, אפשר להזכיר את הקשרחאחרי הצגת שמות נוספים ל – מה, באמת ? ! מפני שחוגגים אותו בזמן שבו ,הקרוי גם חג האסיף,סוכות : בין חגים מסוימים לעונות השנה ט"ו בשבט, יום ההולדת . אוספים את הירקות והפירות מהשדות ומהמטעים לפני החורף שבועות, הנקרא גם חג הקציר, כי באותה תקופה . לאילנות, שמסמלת אותו פריחת השקדייה קוצרים את התבואה בשדות . עם המורה המעילים שכבר – מבררים עם התלמידים את הקשר בין התיאור בשיר – בואו נדבר • – חזרו לארון, השבילים שכבר אינם בוציים, פרחי הבר בשדות וברצועות האדמה בעיר לאביב : הטמפרטורה גבוהה יותר, הגשם מתמעט והכול פורח . לשתף את הכיתה בחוויות מטיולים משפחתיים תלמידיםמבקשים מה – לב העניין • ) . נסיעה לחרמון בחורף, להרים ולשדות באביב, לחופים בקיץ,בעונות שונות ( לדוגמה אולי במדבר ובערבה, כי כבר פחות חם ? ? איפה כדאי לטייל בסתיו : שואלים תו ת נוספיולפעילוותהצע מכינים רשימת פרחי אביב האופייניים לישראל ויוצאים לסיור בטבע בקרבת בית הספר ( פארק בדפי ציור, בקלמר ובצבעים . יםמצטיידותלמידהבשכונה, משתלה, שדה בור ) . כל תלמיד אותו . ופרח אביב ויציירויבחרואחתמתבוננים בפרחים שמופיעים ברשימה, מבקשים שכל אחד . אפשר גם לצייר פרחים דמיוניים בהשראת הפרחים בטבע העירוני / מן ההגדה של פסח ? מה נשתנה רקע ספרותי היא אחד מרגעי השיא של ליל הסדר, גם בזכות העובדה שהשמעת ה ? מה נשתנקריאת הטקסט בקריאה או בשירה שמורה לצעירים ביותר במשפחה . המשתתפים המבוגרים מתרגשים מעצם ההשתתפות, מהביטוי המוחשי להבדל בין ליל הסדר לכל יום אחר בשנה ומהעובדה תעבור מדור לדור . שהשתתפות הקטנטנים היא מעין הבטחה שמסורת ליל הסדר פותחת את ארבע הקושיות ששואל הבן את אביו ת ? ""מָה נִשְתַנָה הַלַיְלָה הַזֶה מִכָל הַלֵׁילוֹהשורה ) , וכן על פי "וְהָיָה כִי יֹאמְרוּ 41ְהָיָה כִי יִשְאָלְךָ בִנְךָ" ( שמות י"ג, בליל הסדר . זאת על פי הכתוב " קבעו חכמים, ה ? מה נשתנ ) . את נוסח 62ב, "" ( שמות יהָעֲבֹדָה הַזֹאת לָכֶםאֲלֵׁיכֶם בְנֵׁיכֶם מָה נוסח אשכנז ונוסח ספרד . – והוא השתנה במשך השנים עד שהתגבש לשני נוסחים …", המציג בכל פעם את שֶבְכָל הַלֵׁילוֹת . . . הַלַיְלָה הַזֶהבכל אחד מהבתים מבנה בסיסי קבוע : " ליל פסח . – ההרגל של כל ימות השנה ובעקבותיו את המנהג של הלילה המיוחד במינו החלקים המשתנים הם ארבעה : אכילת חמץ ומצה לעומת מצה בלבד ; אכילת כל הירקות לעומת מרור בלבד ; היעדר הטבלה לעומת הטבלה כפולה ; ישיבה חופשית לעומת ישיבה בהסבה . 54 קסם וחברים | זמן קסם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار