|
|
صفحة: 138
• איך ידעתם להשוות בין הנפחים של הגופים ? דִיוּן : • האם מצאתם גם גופים שהנפחים שלהם שווים ? דִיוּן • שערו : לאיזה כלי הנפח הגדול ביותר ? דִיוּן : • הציעו דרכים להשוות בין הנפחים של הכלים . דִיוּן הַשְׁוָאַת נְפָחִים לֹא יְשִׁירָה עִם הַמוֹרה ציוד לכל קבוצה : כלים ריקים בנפחים דומים, מדבקות, חומר למילוי ( מים, חול, אורז או מלח ) התלמידים מדביקים על כל כלי מדבקה וכותבים עליה אות . ממלאים את כלי א בחומר עד שפתו, ואחר כך שופכים את כל החומר מכלי א לכלי ב ובודקים : האם בכלי ב יש מקום לכל החומר מכלי א ? האם נשאר עוד מקום בכלי ? ממשיכים לבדוק כלים נוספים ומסדרים את הכלים לפי הנפח, מהקטן לגדול . עֲבוֹדָה בִּקְבוּצוֹת אֵיזֶה כְּלִי הֲכִי יַתְאִים לְגַרְעִינֵי הַתִירָס שֶׁלִי ? ג א ב ד כְּשֶׁבַּכְּלִי שֶׁמַעֲבִירִים אֵלָיו אֵין מָקוֹם לְכָל הַחֹמֶר, הַנֶפַח שֶׁלוֹ קָטָן יוֹתֵר . כְּשֶׁבַּכְּלִי שֶׁמַעֲבִירִים אֵלָיו נִשְׁאָר עוֹד מָקוֹם, הַנֶפַח שֶׁלוֹ גָדוֹל יוֹתֵר . ג . הַשְׁוָאַת נְפָחִים 138
|

|