صفحة: 10

עמוד בספר : 4 מטרת ציור הפתיחה היא לתרגל שאילת שאלות על מצב נתון, זיהוי של כמויות עד 20 בתוך כמות גדולה יותר והתנסות בצירופים של כמויות שונות המשלימות ל- 20 . הציור מקדם הוראה בגישת ,Problem Posing המעודדת תלמידים לשאול שאלות משלהם, לחקור, לפתח חשיבה ביקורתית ויצירתית וכן את היכולת למצוא פתרונות בעולם האמיתי . אפשר להשתמש בציורים אלה במודל של "כיתה הפוכה", ולבקש מהתלמידים להתבונן בציור בבית ולהגיע לכיתה עם שאלות שחשבו עליהן מראש . הילדים בציור מסודרים בקבוצות לפי צבע החולצה שלהם, וכל קבוצה עולה יחד לאוטובוס ההסעות לקטיף . לאוטובוס יכולים להיכנס רק 20 ילדים, והתלמידים נדרשים לצרף כמויות עד 20 . דוגמאות אפשריות : • הקבוצה הלבנה ( 17 ) עם הקבוצה כתומה ( 3 ) • הקבוצה הסגולה ( 8 ) , הירוקה ( 2 ) , התכולה ( 7 ) והכתומה ( 3 ) • הקבוצה הכחולה ( 12 ) עם הסגולה ( 8 ) בהמשך הדיון התלמידים צריכים להשלים כמויות ל- 20 . קְטִיף תַפּוּחִים בַּמַטָע יֵשׁ 20 מְקוֹמוֹת פְּנוּיִים בָּאוֹטוֹבּוּס . חָנָן הַגַנָן לוֹקֵחַ אֶת הַיְלָדִים לְקָטִיף . רְאוּ, הֵם הִסְתַדְרוּ בִּקְבוּצוֹת לְפִי צֶבַע הַחֻלְצָה ! • ספרו מה רואים בציור ושאלו שאלות מתאימות . לאוטובוס נכנסות רק קבוצות ילדים שלמות . • אילו קבוצות יכולות להיכנס יחד לאוטובוס ? • אילו קבוצות יכולות למלא יחד את כל המקומות הפנויים באוטובוס ? • כמה מקומות פנויים יישארו אם כל הקבוצה הסגולה תיכנס לאוטובוס ? • כמה מקומות פנויים יישארו אם כל הקבוצה הכחולה תיכנס לאוטובוס ? דִיוּן : דִיוּן אוּלַי נִבְנֶה אַרְגָזִים לַקָטִיף ? אָז בּוֹאוּ וְגַם סֻלָמוֹת ! לְאֶלְעָזָר הַנַגָר ! רַעֲיוֹן טוֹב ! צִיוּר פְּתִיחָה 44 שאלות נוספות לדיון • כיצד מניתם את הילדים בקבוצה ? • אילו קבוצות של ילדים אינן יכולות להיכנס יחד ? • האם אפשר להכניס לאוטובוס 3 קבוצות של ילדים ? אילו ? כמה מקומות יישארו ? • האם אפשר להכניס לאוטובוס 4 קבוצות של ילדים ? אילו ? כמה מקומות יישארו ? 10 הערות לעצמי : ציור פתיחה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار