صفحة: 7

קשיים העשויים להופיע במהלך הלמידה א . בפתירת תרגילי חיבור וחיסור על ישר המספרים התלמידים עשויים לפספס מספרים, לספור שנתות במקום מרווחים ולספור קדימה במקום אחורה, או להפך . לדוגמה : בתרגיל = 6 - 14 , תלמידים יכולים לכלול את 14 בספירה, ולכן חשוב שיקיפו בעיגול את המספר שממנו מתחילים ויסמנו את הקפיצות על הישר . בסימון הקפיצות על הישר אפשר לראות בבירור את ההפרש בפתרון המספר שהגענו אליו . ב . במשוואות חיסור חלק מהתלמידים עשויים לחשוב שהם צריכים להשתמש בפעולה ההפוכה כדי למצוא את המספר החסר . לדוגמה : במשוואת החיסור 1 = - 5 חלק מהילדים יפתרו בעזרת התרגיל 6 = 5 + 1 , ולא יחשבו את ההפרש בין המספרים . לתלמידים אלה כדאי להציע להיעזר בתבנית השלם והחלקים ולבדוק את עצמם בסוף . ג . ילדים עשויים שלא להבין נכון את הבעיה המילולית שקראו ולהתאים לה תרגיל לא נכון . לדוגמה : דני הפסיד 5 מהגולות שהיו לו, וכעת נשארו לו 2 . כמה גולות היו לו בהתחלה ? התרגיל המתאים הוא תרגיל חיבור 7 = 5 + 2 אך ילדים עשויים להתאים תרגיל חיסור מכיוון שאולי הסיקו מהמילה הפסיד שמתאימה פעולת חיסור, אך השאלה היא על הקבוצה המתארת את השלם . אפשר לשאול : האם היו יותר גולות בהתחלה ? כשהתלמיד יבין שבהתחלה היו יותר גולות, יש סיכוי שיבין שתרגיל חיסור לא הגיוני כי התוצאה תהיה קטנה יותר . חשוב שהתלמידים ילמדו שאין להסתמך רק על מילים מסוימות בטקסט, אלא יש לשים לב לתוכן הבעיה כולה ולקשר בין שלוש הקבוצות הרלוונטיות המתוארות בה . 7 חיבור וחיסור עד 20 - חלק ב | מבוא


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار