صفحة: 13

עמוד בספר : 7 ב פעילות 3 פותרים תרגילי חיבור ותרגילי חיסור שנתונים בהם אותם שני מספרים . ב דיון מבחינים בין תרגיל חיבור, שבו התוצאה היא השלם, ובין תרגיל חיסור, שבו המספר הראשון בתרגיל הוא השלם . המשפט שיאיר אומר נותן הזדמנות לחזור ולחדד לתלמידים את החשיבות של סימן הפעולה . לפני שפותרים כל תרגיל, יש לבדוק מה הסימן ואיזו פעולה יש לבצע ( כך לא מתבלבלים בין חיבור לחיסור ) . כְּשֶׁמוֹפִיעַ סִימַן הַפְּעֻלָה - אֲנִי מוֹחֵק, וּכְשֶׁמוֹפִיעַ סִימַן הַפְּעֻלָה + אֲנִי מוֹסִיף . ג = 2 - 8 = 2 + 8 ב = 5 - 5 = 5 + 5 א = 4 - 6 = 4 + 6 3 . אוֹתָם הַמִסְפָּרִים – תַרְגִילִים שׁוֹנִים הוֹסִיפוּ אוֹ מַחֲקוּ עוּגוֹנִיוֹת לְפִי הַפְּעֻלָה ( - אוֹ + ) וּפִתְרוּ . בְּכָל תַרְגִיל שֶׁפְּתַרְתֶם הַקִיפוּ אֶת הַשָׁלֵם . • היכן נמצא השלם בתרגילי חיסור ? • היכן נמצא השלם בתרגילי חיבור ? דִיוּן : דִיוּן = 3 - 7 = 3 + 7 דֻגְמָאוֹת 7 א . מַצְבֵי חִבּוּר וּמַצְבֵי חִסוּר 7 13 א . מצבי חיבור ומצבי חיסור

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار