|
صفحة: 17
מסך 4 : פינת דומות ושונות תחזור ותופיע לאורך התוכנית . חשוב להפנות את תשומת לב התלמידים לנושא של שפות אחיות – לדמיון ולשוני בין השפה הערבית לשפה העברית . מודעות זו מסייעת לזכור את אוצר המילים החדש ותורמת לפיתוח חשיבה דו- לשונית אצל התלמידים . לקריאה נוספת בנושא אפשר לפנות למבוא למד"ל לעיקרון של זיקה בין שפות . מסך 5 : מסך זה עוסק במספר הסתמי . תחילה קיימת הבחנה בין מספר מונה לבין מספר סתמי ובהמשך תרגול הנושא . התרגול כולל הקלטה של משפטים המכילים מספר סתמי ( כתובת, מספר טלפון וכו' ) . אפשר לבקש מהתלמידים לנהל שיחות קצרות או להקליט משפטים נוספים הכוללים מספרים סתמיים . מסך 6 : הפעילות המסכמת מתרגלת ספירה לאחור, שאינה משימה פשוטה . אפשר לשחק עם כל הכיתה ולעשות תחרות בין קבוצות . יחידה 4 : בואו נדבר על התחלות – יחידת עברית דבורה נושא : היחידה מתרגלת עברית דבורה באמצעות שיחות ודיון על המעבר לחטיבת הביניים . מה יש ביחידה ? משחק קלפים מתהפכים לתרגול אוצר מילים . שיחות להאזנה ושאלות נלוות . שיחה בזוגות : עצות לתלמידים שעוברים לחטיבת הביניים . סרטון על פתיחת יום לימודים . מטרות : תרגול אוצר מילים שנלמד בפרק לצורך שיחה על נושא התחלות ורגשות . תרגול עברית דבורה והשתתפות בשיחה בנושא מהסביבה הקרובה . טיפים ורעיונות : מסך 1 : משחק קלפים מתהפכים – על התלמידים ליצור משפטים בעזרת מילים שמופיעות בקלפים . מטרת הפתיחה היא קודם כול לתת לתלמידים בסיס של אוצר מילים שאיתו הם יוכלו לדבר ביחידה . כדאי להוסיף מילים שאינן מופיעות במשחק ולתרגל גם אותן . מסך 2 : פעילות האזנה לשיחות והשלמתן – האזנה לשיחות יום-יומיות חושפת את התלמידים לעברית דבורה ומקדמת שימוש במבעים מוכרים ובמילים שכיחות . מסך 4 : היחידה מסתיימת בסרטון על מורה שמברך כל תלמיד ותלמידה בכניסתם לכיתה באמצעות תנועה משותפת וייחודית . אפשר לשאול את התלמידים : למה לדעתם המורה 17 פרק 1 | התחלות
|
|