صفحة: 78

יחידה 6 : בואו נדבר על חיות מחמד – עברית דבורה נושא : היחידה מתרגלת עברית דבורה באמצעות פעילויות בנושא גידול של חיות מחמד וטיפול בהן . מה יש ביחידה ? הבחנה בין חיית מחמד לחיית בר . איסוף המילים שנלמדו בפרק לצורך שיחה על גידול חיית מחמד . עריכת סקר בכיתה על העדפות אישיות בנושא חיות מחמד . שיחה להאזנה ושאלות הבנת הנשמע . שתי משימות הבעה בעל פה בזוגות על גידול חיות מחמד . משחק בקבוצות – החיות ומאפייניהן . מטרות : שיחה בזוגות והבעת דעה אישית בנושא יחסי הגומלין בין בני אדם לחיות מחמד . אינטראקציה דבורה – ביצוע מטלה של סקר בקבוצות והקלטת שיחה בשיתוף פעולה עם חבר או חברה . פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : אסור, מותר, פחות, יותר טיפים ורעיונות : מסך 1 : הפעילות בנושא אוצר המילים היא הבסיס ליחידה כולה, בדומה לפרקים הקודמים . איסוף אוצר המילים הידוע הוא הכרחי כדי שהתלמידים יצליחו לפתח שיחה משמעותית . לכן כדאי לעבור על המילים בטבלה ולוודא שהתלמידים זוכרים את משמעות המילים שנלמדו בפרק ויכולים להציע עוד מילים לשיחה . כמו כן, בדקו שהתלמידים השתמשו במילים האלו בתוצרים הדיבוריים שלהם . מסך 2 : אפשר לערוך את הסקר על חיות מחמד בדרכים שונות, בהתאם לצורכי הכיתה – לחלק את הכיתה מראש לקבוצות או לערוך סקר כיתתי במליאה . כדאי לסכם את תוצאות הסקר על הלוח ולעמוד יחד על המשותף בין תלמידי הכיתה בהקשר לנושא זה . כמו כן, הפעילות עוסקת בהעדפות ובדעות אישיות בנוגע לחיות מחמד ונותנת מענה לשונות . מסך 3 : בשאלה 4 העבודה היא בזוגות ומשימת ההקלטה היא אישית . בשאלה 5 שני בני הזוג מקליטים את השיחה יחד . מסך 4 : הפעילות בסיכום היחידה היא פעילות של שליפת מילים במהירות . השליפה היא בעצם החלק הסופי בתהליך רכישה של מידע חדש . ברכישת שפה שניה, יכולת זו יכולה לתרום לפיתוח התקשורת המילולית ולאינטראקציה עם הסובבים . 78 פרק 5 | לחיות עם חיות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار