|
صفحة: 11
הבנה והבעה 11 פס׳ 12 איזה שיעור נוכל כולנו ללמוד מהניסוי הזה ? האבנים הגדולות מייצגות את הדברים החשובים באמת בחיינו, כמו משפחה, חברים, לימודים וצמיחה אישית . אם נמלא את חיינו בדברים הקטנים שגוזלים זמן ואנרגייה ללא ערך ממשי, לעולם לא יישאר זמן בשביל הדברים הגדולים והחשובים . אל תוותרו על הדברים החשובים, כמו ביקור בחדר כושר, פגישה עם חברים, פעילות בתנועת נוער, משחק כדורגל וסדרות בנטפליקס, משום שהדברים האלה יסייעו לכם לטעון את המצברים ולהרגיש חיוניים . שילוב נכון של חברים, מסגרות חברתיות וכל הדברים האחרים שחשובים לכם עם הלמידה הוא המפתח להצלחה . תוכלו להכין טבלת פעילויות שבועית שבה תסדרו את כל הפעילויות השונות שאתם רוצים לעשות אחרי שעות הלימודים . החליטו כמה זמן אתם מקדישים ללמידה, לחברים, לחוגים או למשפחה, וכך לא תחושו מתוסכלים . אני מאמין שתיווכחו שאפשר לשלב הכול וליהנות כמעט מכל העולמות . אז שתהיה לכם שנת לימודים נהדרת ובהצלחה בבחינות הבגרות ! שאלות בטקסט יש השוואה בין לימודים בכיתה י"א לריצת שני קילומטרים . 1 איזו טענה * הכותב מבקש לטעון באמצעות השוואה זו ? הקיפו את התשובה הנכונה . א . המעבר מהחופש הגדול ללמידה אינטנסיבית מתיש כמו ריצת שני קילומטרים . ב . אימון גופני משפיע על היכולות הקוגניטיביות ומסייע בלמידה . ג . כדי לצלוח את החזרה ללימודים צריך להתכונן מראש ולאמץ הרגלים חדשים . ד . כאשר מורה טוב ומסור מלווה את הלמידה, אפשר להתמודד עם כל אתגר . השלימו את הטבלה שלפניכם על פי הטקסט : כתבו מה משותף לריצה וללמידה, 2 וציינו הבדל אחד ביניהן . למידה בכיתה י"אריצה למרחקים המשותף ההבדל * טענה : קביעה המבטאת את עמדת הכותב על הנושא הנידון שימו לב השוואה היא בחינת הדמיון והשוני בין דברים . לעיתים תתבקשו לכתוב פסקת השוואה, ולעיתים תתבקשו לערוך את ההשוואה בטבלה .
|
|