|
صفحة: 20
הצעה לפעילות פתיחה כהקדמה לפעילויות בפרק, מומלץ לבצע עם התלמידים את הפעילות הזאת בקבוצות . ציוד לכל קבוצת תלמידים : שקיות שקופות • 3 מדבקות חלקות • חפצים קטנים ( פקקים, אבנים, מקלות, בובות קטנטנות וכדומה ) • דף חלק לתיעוד • הוראות : • כל קבוצת תלמידים מקבלת שקיות שקופות ומדבקות חלקות . על כל קבוצה לאסוף בכל שקית כמות שונה של פריטים, להדביק על השקית מדבקה ולכתוב עליה את המספר המתאים לכמות . את הפריטים אפשר לאסוף בחצר . במקרה זה יש לאפשר לתלמידים לאסוף סוגים שונים של פריטים ( אבנים, עלים, ענפים קטנים ) בלי להגדיר במדויק מה עליהם לאסוף . אם אוספים את הפריטים בכיתה, אפשר לפזר אותם לפני כן בכל מיני מקומות ברחבי הכיתה . גם במקרה זה מומלץ לערבב סוגים שונים של חפצים . • כל קבוצה מתעדת על דף את הפריטים שאספה . הניחו לתלמידים להמציא בעצמם דרכי תיעוד . הקבוצה מציגה את התיעוד לשאר הכיתה, והכיתה מתארת במילים מה אספה הקבוצה . • תולים את כל השקיות של כל הקבוצות לפי הסדר . רואים אילו מספרים מופיעים יותר מפעם אחת ואילו מספרים חסרים ( חשוב לא לשכוח את המספר 0 ) . יחד עם המורה חושבים איך להביא לידי כך שיהיו שקיות לכל המספרים מ- 0 עד 10 ( אפשר להוציא פריטים או להעביר משקית לשקית ) . הצעות להרחבת הפעילות • מנייה בעיניים עצומות - תלמיד או תלמידה מקבלים שקית כשעיניהם עצומות, ועליהם לגלות מה המספר הכתוב עליה על ידי מניית הפריטים, בלי לפקוח את העיניים ( חשוב להשתמש גם בשקית של 0 פריטים ) . מבקשים מהתלמידים להסביר איך ידעו איזו שקית קיבלו . • מיון - לוקחים שקית אחת וממיינים את הפריטים בה בכל מיני דרכים ( דרכי המיון תלויות בסוג הפריטים ) . אפשר למיין לפי סוג - פקקים או חרוזים או אבנים ; אפשר למיין לפי צבע, ואז חרוז כחול יהיה באותה הקבוצה כמו פקק כחול ; אפשר למיין לפי גודל, לפי צורה או בכל דרך אחרת שהתלמידים מציעים . לבסוף מתעדים כמה פריטים יש מכל סוג . 20 הכרת המספרים עד 10 | מבוא
|
|