|
صفحة: 186
186 186 ב . סוגי מצולעים עמוד בספר : 154 ב פעילות 4 התלמידים מזהים מצולעים בעלי 4 ו- 5 צלעות . במהלך הפעילות לא משתמשים במושגים מרובע ומחומש . משוחחים עם התלמידים על הצורות שלא זרעו בהן מלפפונים ועגבניות ומתייחסים ל מצולעים ול צורות שאינן מצולעים , ולצורות ללא 4 או 5 צלעות . 4 . מַתָן הַגַנָן זוֹרֵעַ מְלָפְפוֹנִים בַּעֲרוּגוֹת בְּצוּרַת מְצֻלָע שֶׁיֵשׁ לוֹ 4 צְלָעוֹת, וְעַגְבָנִיוֹת בַּעֲרוּגוֹת בְּצוּרַת מְצֻלָע שֶׁיֵשׁ לוֹ 5 צְלָעוֹת . צַיְרוּ מְלָפְפוֹנִים וְעַגְבָנִיוֹת בָּעֲרוּגוֹת הַמַתְאִימוֹת . מְרֻבָּע וּמְחֻמָשׁ הַאִם צִיַרְתֶם מְלָפְפוֹנִים בְּ- 3 עֲרוּגוֹת בְּדִיקָה : וְעַגְבָנִיוֹת בְּ- 3 עֲרוּגוֹת ? דֻגְמָאוֹת מִישֶׁהוּ רוֹצֶה סָלָט ? ב . סוּגֵי מְצֻלָעִים 154 מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת | משלבים STEM עכבישים טווים קורים בצורות שונות . לכל משפחת עכבישים יש קורים בצורה אופיינית לה . בספר הדיגיטלי אפשר למצוא סרטון המדגים כיצד עכביש טווה קורים . צפו עם התלמידים בסרטון ושאלו אותם : • אילו מצולעים אתם מזהים ? • מה אפשר להגיד על כל קור שהעכביש מוסיף ? הצעה להרחבת הפעילות אפשר ליצור רשת קורים לפי מצולע לבחירת התלמידים על ידי הדבקת חוטי רקמה על קרטון, או להביא חבל דק ארוך לכיתה ולבקש מהתלמידים לבנות קור כיתתי בחצר .
|
|