صفحة: 12

כל יחידה בנויה משלושה שלבים : 1 . נֶחְשָֹפִים בשלב הראשון התלמידים צופים בסרטון, שבו מוקי התוכי מציג רעיון מתמטי כפי שהוא בא לידי ביטוי בהקשר מסוים בשכונת "נווה שבילים" . 2 . מְשׂוֹחֲחִים שלב זה נועד לעודד את השיח המתמטי בכיתה על סמך הרעיונות המרכזיים שעלו בסרטון ורעיונות בהקשר דומה . שלב זה כולל כמה שקפים, ובכל שקף שאלה לדיון בכיתה . 3 . מִתְנַסִים השלב האחרון מציע יישום של הנושא המתמטי באופן חוויתי דרך פעילויות משחקיות, חקר ועוד . פעילויות אלה מערבות חושים רבים במטרה לחזק את הרעיונות המתמטיים בקרב התלמידים לאורך כל הלמידה בפרק . יצירת קישור לחיי היום-יום יכולה לסייע להטמעת הנושאים הנלמדים אצל התלמידים וליצירת חיבור בין נושאים שונים . ברוב הפעילויות האלה יש דפים להדפסה לעבודה קבוצתית . אפשר למצוא קישור אליהם בלשונית המתאימה ביחידה הדיגיטלית . מעבדות המעבדות הן יישומונים המאפשרים המחשה של רעיונות מתמטיים, ורובן תואמות לאביזרים של התלמידים . מעבדות, בשונה מפעילויות דיגיטליות לתלמידים, הן פתוחות ומאפשרות למורים לבחור מה להציג . לכל פרק מצורפות המעבדות המתאימות לנושא הנלמד בו . דפים להדפסה בכל פרק מצויים שני סוגים של קבצים להדפסה לצורך תרגול והעמקה : 1 . דפי תרגול עבור 3 רמות לומדים : ביסוס – לתלמידים הזקוקים לחיזוק וביסוס של הנושא הנלמד תרגול נוסף – ברמת הכיתה העמקה – לתלמידים מתקדמים 2 . משחקים להדפסה הערכה נוסף על פעילויות "בדקו את עצמכם" בספר לתלמיד, לכל פרק מצורפת בסביבה עבודה מסכמת . 12 מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار