|
صفحة: 19
19 גילויים : קוביות משחק | ד . זוג או פרט ? | © כל הזכויות שמורות למטח א . ב . ג . ד . ה . הַמִּסְפָּ רִים הַמַּתְאִימִים הֵם : סְכוּם גָּדוֹל מִ- 8 סְכוּם קָטָן מֵ- 10 סְכוּם זוּגִי גָּדוֹל מֵ- 5 סְכוּם אִי-זוּגִי גָּדוֹל מֵ- 5 סְכוּם אִי-זוּגִי קָ טָ ן מֵ- 4 + 6 + 5 + 3 + 2 + 3 6 5, 4, 3, 4 3, 2, 1, 5 3, 5 אין מספר מתאים . 4 . כִּתְבוּ עַל כָּל שֶׁלֶט אֶת כָּל הַמִּסְפָּרִים הַיְּכוֹלִים לְהַתְאִים לַקֻּבִּיָּה . כדאי להסב את תשומת לב התלמידים לכך שהמספרים המתאימים יכולים להיות מ- 1 עד 6 בלבד . הצעות לדיון מסכם • מומלץ למקד את הדיון בפעילויות 1 ו- 2 ולמנות דרכים שונות למציאת סכומים זוגיים וסכומים אי-זוגיים . בנקודה זו חשוב להדגיש כי כל זוג של מספרים שונים זה מזה יכול להתקבל בשתי דרכים שונות ( הרחבה על כך – בעמוד 15 במדריך זה ) . • אפשר להדגיש את הסיכויים השווים לקבלת סכומים זוגיים וסכומים אי-זוגיים על ידי צביעת הסכומים האלה בשני צבעים שונים בלוח החיבור שבעמוד 10 בחוברת לתלמיד . • אפשר לבקש מהתלמידים להמציא שאלות הדומות לאלה שבפעילות 4 . • אפשר לשאול : מדוע הסכום של שני מספרים אי-זוגיים הוא זוגי ?
|
|