صفحة: 29

ו . חיבור וחיסור שברים שהמכנים שלהם שונים פעילות 28 ( עם המורה ) היא פעילות הפתיחה לנושא של חיבור וחיסור מספרים מעורבים . כדי להמחיש את הנושא, מציגים אותו בהקשר של סיפור מסגרת על מכלי צבע . בחלק הראשון של הפעילות מציגים את המצב ודנים בו . מציגים את מכלי הצבע ואת ההזמנה, ושואלים כיצד אפשר לספק כל הזמנה וכמה צבע יישאר במכל . יש לעודד את התלמידים לחפש בעצמם דרכים למצוא את כמות הצבע שתישאר בעזרת הציורים . בחלק השני של הפעילות יש הדרכה מפורטת לפתרון השאלה . 2 ליטר של שימו לב לכך שהסעיף המאתגר הוא סעיף ג , העוסק בצבע הירוק . כדי לספק 7 4 ליטר של צבע כחול צבע אדום יש צורך במכנה משותף, אך אין צורך בהמרה . כדי לספק 5 יש צורך בהמרה, אך אין צורך במכנה משותף משום שכמות הצבע במכל שאינו מלא נתונה 5 ליטר של צבע ירוק יש צורך גם במכנה משותף וגם גם בחמישיות . לעומת זאת כדי לספק 6 בהמרה . זהו למעשה המקרה החדש לתלמידים . 2 ל י ט ר ש ל צ ב ע א ד ו ם 7 28 . » בחנות הצבעים של מרדכי כל מכל מכיל 1 ליטר של צבע . בסוף יום מסוים נשארו בחנות של מרדכי הצבעים האלה : = 2 : 3 עם המורה רגע לפני סגירת החנות קיבל מרדכי את ההזמנות האלה : 1 2 ליטר של צבע אדום 2 2 3 ליטר של צבע כחול 5 1 1 ליטר של צבע ירוק 4 לי ט ר של צבע ירוק 4 לי ט ר של צבע כ חול 5 5 6 29

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار