صفحة: 14

ג . צמצום ב פעילויות 13 ו- 14 התלמידים פותרים תרגילי חיבור וחיסור של שברים בעלי אותו מכנה ותרגילי כפל של שבר במספר שלם, שכבר נלמדו בעבר . החידוש בפעילויות האלה הוא ההנחיה לצמצם את תוצאת החישוב הסופית . בפעילויות נוספות בפרק התלמידים מתבקשים לצמצם את השברים המתקבלים בתוצאות ולכתוב אותם כמספרים מעורבים כשאפשר . כדאי לשתף את התלמידים בכך שהדרישה הזאת נובעת מהצורך לדון בתוצאות ולבדוק אותן . יש אין-סוף דרכים לכתוב כל מספר, ולכן נוח לבחור דרך אחת משותפת לכולם . עם זאת התוצאות נכונות גם כשאינן מצומצמות, וכשפותרים תרגילים בהקשר מסוים, כדאי לבדוק אם כדאי או נחוץ לצמצם את התוצאה ולכתוב אותה כמספר מעורב . ב פעילות 15 בכל סעיף מצמצמים שבר בשני שלבים . השבר המצומצם המתקבל לאחר הצמצום בכל גורם בנפרד שווה לשבר המתקבל לאחר שמצמצמים את השבר המקורי במכפלת שני הגורמים . מומלץ לתת לתלמידים לפתור את המשימה בעצמם ולאחר מכן לדון בממצאים של התלמידים ולבקש מהם להכליל מתוך הדוגמאות . 2 . 12 . התוצאה היא 3 התוצאה היא 18 דודברוך 14

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار