|
صفحة: 49
א . עשיריות - הכרה ב פעילות 6 התלמידים מכירים את הכתיבה של מספר שיש בו עשיריות כמספר עשרוני . לאחר השלמת הפעילות המספר מיוצג במילים, כמספר עשרוני, בטבלת המבנה העשרוני ובריבועי העשיריות : פעילויות 7 – 10 נועדו בעיקר לתרגול . בפעילויות האלה התלמידים מתבקשים לקשר בין ייצוגים שונים של המספר העשרוני . ב פעילות 8 , שהיא פעילות לכל הכיתה, מייצגים מספרים בריבועי העשיריות המחיקים ובטבלת המבנה העשרוני המחיקה . בחלק מהמספרים שבפעילות יש אותן ספרות אך סדרן שונה . כמו כן יש בפעילות מספרים שלמים שכתובים בהם נקודה עשרונית ו- 0 לימינה, לדוגמה : 0 . 27 . הדרך הזאת תשמש אותם בחיסור של מספרים עשרוניים במאונך . לאחר הצגת המספרים נערך דיון , ובו, בין היתר, משווים בין המספרים . • מי מהתלמידים בקבוצה בחר את המספר הקטן ביותר ? הגדול ביותר ? דד יוןיון • מי מהתלמידים בחר מספר שלם ? • מי מהתלמידים בחר מספר קטן מ- 1 ? גדול מ- 1 ? אפשר להרחיב את הדיון ולבקש מהתלמידים לסדר את המספרים לפי גודלם, כך : 2 . 00 . 27 7 . 20 0 . 7 7 . 70 . 2 שימו לב לכך שב פעילות 9 התלמידים יכולים להתאים למספר העשרוני מספר מעורב, מספר שלם או שבר, אך כדאי להבהיר להם שאם המספר אינו שלם, מצופה מהם לכתוב מספר קטן מ- 1 כשבר ומספר גדול מ- 1 כמספר מעורב . לדוגמה, ב סעיף ו רצוי לעודד את התלמידים לכתוב א . כתבו מספר מעורב המתאים לטבלה : = 2 : 3 עם המורה 6 . לפניכם טבלת המבנה העשרוני . 1 1101001,000 10 43 ב . צבעו את ציור הריבועים לפי המספר המעורב שכתבתם . 4 3 10 49
|
|