صفحة: 47

א . המבנה העשרוני ב פעילות 7 ב דיון עם התלמידים בנוגע לגודל הקפיצה, הרעיון הוא שימצאו את ההפרש בין כל שתי שנתות סמוכות . ב סעיף א ההפרש בין כל שתי שנתות ארוכות הוא ,10,000 ויש ביניהן 10 מרווחים . לכן, כדי לחשב את גודל הקפיצה, מחלקים את 10,000 ב- 10 . התשובה היא 1,000 . תלמידים יכולים למצוא את גודל הקפיצה הזה גם באופן אינטואיטיבי יותר, ובפרט שיסבירו את דרך הפתרון בדיון . א 7 . בכל סעיף מצאו את גודל הקפיצה ומתחו קו מכל מספר אל מקומו על ישר המספרים . 89,000 91,000 64,000 53,000 98,000 80,000 60,000 מ ה גו ד ל הק פ יצה ? דד יוןיון כיצד מצאתם את גודל הקפיצה ? יוצא מן הכלל עמוד 116 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 95 – 104 ) ב פעילות 8 נוח לבחור שני מספרים קרובים, למשל ב סעיף א את 3,000 ואת ,4,000 שיש ביניהם שני מרווחים שווים . כלומר גודל הקפיצה הוא 500 . א 6,500 4,000 3,000 מ ה גו ד ל הק פ יצה ? כתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 118 פעילות 11 עוסקת בהכללה שהכירו התלמידים כבר בכיתה א : ההפרש בין שני מספרים שלמים עוקבים הוא 1 . הפעם הם מיישמים את ההכללה הזאת במספרים גדולים מ- 200,000 . 47

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار