صفحة: 113

ג . שטח של עיגול ב פעילויות 3 – 7 עושים קירוב של שטח העיגול בעזרת 3 ריבועים שאורך כל צלע שלהם שווה לאורך של רדיוס העיגול . פעילות 6 היא אתגר כי יש לבצע חישוב "לאחור" . נתון ששטח העיגול הוא 300 סמ"ר, ויש למצוא את אורך הרדיוס בקירוב . לשם כך אפשר להיעזר ב- 3 ריבועים שאורך צלעם שווה לאורך רדיוס המעגל ושטח כל ריבוע הוא 100 סמ"ר . עתה נותר למצוא את אורך הצלע של הריבוע . למעשה יש למצוא אורך שאם מעלים אותו בריבוע מקבלים 100 . אם כך, התשובה היא שאורך רדיוס העיגול הוא בקירוב 10 ס"מ, ולמעשה קצת פחות מ- 10 ס"מ כי שטח העיגול גדול במקצת מהשטח של 3 ריבועים אלה . ב פעילות 7 , פינת הצרכנות הנבונה, הקירוב של שטח העיגול נעשה בהקשר של השוואת גדלים שונים של פשטידות : 3 פשטידות ריבועיות בהשוואה לפשטידה אחת עגולה שאורך הרדיוס שלה שווה לאורך הצלע של הפשטידה הריבועית : 7 . במעדניה מוכרים פשטידות בשני גדלים : אישית ומשפחתית . א . דינה קנתה פשטידה משפחתית אחת ופנינה קנתה שלוש פשטידות אישיות . ‹ האם הן קנו אותה כמות של פשטידה ? הסבירו . ‹ האם הן שילמו את אותו המחיר ? ב . איזו קנייה משתלמת יותר, של דינה או של פנינה ? הסבירו . פפ יי ננ ת הצרת הצר ככ ננ ות הות ה ננ בובו ננ הה פשטידה אישית בצורת ריבוע פשטידה משפחתית בצורת עיגול 0 1 ס " מ מ ח י ר ה פ ש ט י ד ה : 0 6 ש ״ חמ ח י ר ה פ ש ט י ד ה : 0 2 ש ״ ח 10 ס מ = r בפעילויות הקודמות למדו התלמידים ששטח העיגול גדול במקצת מסכום שטחם של שלושה ריבועים שאורך צלעם שווה לרדיוס העיגול . לכן אפשר להסיק ששטח הפשטידה המשפחתית העגולה גדול במקצת משטחן של 3 פשטידות אישיות ריבועיות . לעומת זאת, מחיר הפשטידה המשפחתית שווה למחירן של 3 פשטידות אישיות, ולכן משתלם יותר לקנות פשטידה משפחתית כי עבור אותו סכום כסף ( 60 ש"ח ) תתקבל תמורה גדולה יותר ( יותר פשטידה ) . עד כה מצאו התלמידים את שטח העיגול בקירוב . ב פעילות 8 הם מנסים להרכיב בעזרת גזרות עיגול צורה אחרת שאת שטחה הם יודעים לחשב . לצורך הפעילות מומלץ להביא נייר דבק שיקל 113

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار