صفحة: 68

א . הכרת הפירמידה במהלך הבנייה אפשר לשאול את התלמידים שאלות מכוונות : • מה צורת הבסיס שאתם רוצים לבנות ? • כמה קשיות יהיו בבסיס שנבחר ? • כמה קשיות יהיו מסביב לבסיס ( צלעות צדדיות ) ? • כמה כדורי פלסטלינה צריך לקחת כדי לבנות פירמידה מסוימת ? ב פעילות 5 ( חקר ) חוקרים את הקשר בין סוג הפירמידה למספרי הצלעות, הקודקודים והפאות שלה . הינה הטבלה המלאה ב סעיף א : מספר הפאותמספר הצלעותמספר הקודקודיםסוג הפירמידה פירמידה משולשת פירמידה מרובעת פירמידה משושה 464 585 7126 ב סעיף ב , לאחר מילוי הטבלה, מגלים את הקשרים האלה : ב . היעזרו בטבלה והשלימו . ממספר הקודקודים בבסיס שלה . < בכל פירמידה מספר הקודקודים גדול פי / ב- ממספר צלעות הבסיס שלה . < בכל פירמידה מספר הצלעות גדול פי / ב- ממספר צלעות הבסיס שלה . < בכל פירמידה מספר הפאות גדול פי / ב- התבוננו בטבלה ונסו להכליל : האם מספר הצלעות בפירמידה הוא תמיד זוגי ? הסבירו . דד יו יו 1 ב- 2 1 פי ב- ב דיון התלמידים מסיקים שמספר הצלעות בפירמידה הוא תמיד זוגי, כי הוא כפולה של 2 . p3 p3 68

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار