صفحة: 110

ג . ניתוח סיכויים וחישובם ב פעילות 8 ( אתגר ) עוסקים בסיכוי לקבל מספר מסוים בתמניון ( גוף בעל 8 פאות שכל אחת מהן היא משולש שווה צלעות ) שעל כל אחת מפאותיו רשומים המספרים 1 עד 8 . אפשר להמחיש את התמניון בעזרת שימוש במארז האביזרים של גאומטרייה כיתה ו . חישוב הסיכויים בתמניון דומה לחישוב הסיכויים בקובייה, ההבדל הוא שבקובייה יש שש אפשרויות לקבלת מספרים שונים, ואילו בתמניון יש שמונה אפשרויות לקבלת מספרים שונים . נוסף לחישוב הסיכוי של המאורע הנתון בכל סעיף, התלמידים מתבקשים להציע תוצאה נוספת של הטלת התמניון שבה יתקבל אותו הסיכוי . בב דד קו את עצקו את עצ ממ ככ םם ( עמודים 164 – 167 ) הפעילויות בעמודים אלה מסכמות את החומר הנלמד בפרק ומיועדות לעבודה עצמית . פעילות 1 מתייחסת לביצוע מחקר ואפשר להרחיב אותה כמשימה לבית ולבקש מהתלמידים לבצע את המחקר בפועל . אם הם מבצעים את הניסוי, מומלץ להוסיף לו את השלב של הסקת המסקנות, אולם חשוב להבהיר כי המסקנות מתייחסות רק לנבדקים הספציפיים וכי אי אפשר להכליל אותן מעבר לכך . בסוף הפרק ( עמוד 168 בספר לתלמיד ) יש סיכום של המונחים שנלמדו בפרק . 110

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار