صفحة: 109

ג . ניתוח סיכויים וחישובם ד מספר קטן מ- 6 וגדול מ- 2 הסיכוי : ה הסיכוי : ג מספר המתחלק ב- 1 הסיכוי : ב מספר המתחלק ב- 10 הסיכוי : מספר אי-זוגי גדול מ- 2 0 6 3 6 6 6 2 6 כדאי להסב את תשומת ליבם של התלמידים לכך שגם אם תלמידים שונים סימנו את אותם המאורעות אבל קיבלו תוצאות מספריות שונות, אם מתבוננים בתוצאות, מגלים שמדובר . 1 2 , יכולה להתקבל גם התשובה 3 6 בשברים שווים . לדוגמה, ב סעיף ד , נוסף לתשובה פעילויות 7 ו- 8 הן פעילויות אתגר משום שהן עוסקות בניסויים הסתברותיים מורכבים מעט יותר שלא היה בהם עיסוק עד כה בפרק . ב פעילות 7 ( אתגר ) עוסקים בניסוי של הטלת שתי קוביות משחק בו-זמנית . אין כאן הכרח להציג את כל התוצאות האפשריות המתקבלות בהטלת שתי קוביות כדי לענות על השאלות . הסכום הגדול ביותר היכול להתקבל הוא 12 , והסכום הקטן ביותר היכול להתקבל הוא 2 . לשניהם סיכויים שווים כי יש רק אפשרות אחת לקבל את הסכום 12 ( לקבל את המספר 6 בשתי הקוביות ) וכן רק אפשרות אחת לקבל את הסכום 2 ( לקבל את המספר 1 בשתי הקוביות ) . הסיכויים לקבל את הסכום 6 גדולים הרבה יותר מהסיכויים לקבל את הסכום 12 , כי יש חמש אפשרויות לקבל את הסכום 6 מתוך כל 36 האפשרויות : ( 5 , 1 ) , ( 1 , 5 ) , ( 2 , 4 ) , ( 4 , 2 ) , ( 3 , 3 ) . יוצא יוצא ממ ן הן ה ככ לללל עמוד 162 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 127 – 137 ) . 109

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار