صفحة: 107

ג . ניתוח סיכויים וחישובם ב פעילות 4 ( עם המורה ) משערים אם הסיכוי למאורע מסוים שווה לאפס, קטן מחצי, שווה לחצי, גדול מחצי או שווה לאחת . מדובר בשלב מעבר בין הניתוח האיכותני שנעשה בתחילת הפרק לגבי סבירות המאורעות השונים ובין חישובי הסיכויים שהתלמידים ילמדו לבצע בהמשך הפרק . בפעילות זו התלמידים אינם נדרשים לחשב את הסיכוי המדויק . עם זאת אין לפסול את תשובתם אם הם מנסים לעשות זאת ויודעים לנמק . הינה הפתרונות לפעילות זו : = 2 : 3 עם המורה 4 . בכל סעיף מתוארת תוצאה של הטלת קובייה . סמנו את פאות הקובייה המתאימות לתוצאה והקיפו את הסיכוי המתאים . א ב המספר 3 מספר אי-זוגי ג מספר קטן מ- 3 ד מספר גדול מ- 2 ה ו מספר גדול מ- 6 מספר קטן מ- 10 הסיכוי : 1 2 1 2 קטן מ- 0 1 גדול מ- הסיכוי : 1 2 1 2 1 2 קטן מ- 0 1 גדול מ- 1 2 הסיכוי : 1 2 1 2 קטן מ- 0 1 גדול מ- 1 2 הסיכוי : 1 2 1 2 קטן מ- 0 1 גדול מ- 1 2 הסיכוי : 1 2 1 2 קטן מ- 0 1 גדול מ- 1 2 הסיכוי : 1 2 1 2 קטן מ- 0 1 גדול מ- 1 2 ב פעילות 5 מתבצע תהליך הפוך : התלמידים מתארים תוצאות של הטלת קובייה התואמות לסיכוי הנתון בכל סעיף . כדאי לעודד בפעילות זו מגוון תשובות של תלמידים כי אין כאן תשובה נכונה אחת בלבד . חשוב שכל תוצאה שהתלמידים מציעים תהיה מנומקת באופן מילולי או בעזרת המודל של צביעת הפאות המתאימות ; זאת כדי להקל על התלמידים האחרים בכיתה להבין ולבדוק אם התוצאה המוצגת אכן מתאימה לסיכוי הנתון . 107

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار