صفحة: 106

ג . ניתוח סיכויים וחישובם לפי דעתכם, מדוע הסיכוי לקבל ציור בהטלת מטבע הוא 1 2 ? השוו בין הסיכוי הזה ) 1 2 ( ובין השברים שכתבתם בסעיפים ג ו-ז . אם יש הבדל, נסו להסביר אותו . האם תמיד כשיש שתי אפשרויות הסיכוי לקבל כל אחת מהן הוא 1 2 ? דוגמאות : < מה הסיכוי ששיעור החשבון הבא שלכם יתבטל ? יש שתי אפשרויות : שהשיעור יתקיים או שהשיעור יתבטל . האם הסיכויים של שתי האפשרויות האלה שווים ? < חבר שלכם מחזיק גולה באחד מאגרופיו . מה הסיכוי שתנחשו באיזו יד הגולה נמצאת ? יש שתי אפשרויות : שהגולה ביד ימין או שהגולה ביד שמאל . האם הסיכויים של שתי האפשרויות האלה שווים ? דד יוןיון בשאלה הראשונה של ה דיון סביר להניח שהשברים שהתקבלו ב סעיפים ג ו- ז שווים או קרובים לחצי . כדאי להסב את תשומת ליבם של התלמידים לכך שככל שמבצעים את הניסוי מספר רב יותר של פעמים כך מתקבל מספר קרוב יותר לחצי . מטרת השאלה השנייה ב דיון היא שהתלמידים יבינו שהסיכוי הוא חצי לא רק כי יש שתי אפשרויות, אלא גם מכיוון שלשתי האפשרויות יש סיכויים שווים . כאשר מטילים מטבע יש שתי תוצאות אפשריות, ולכל תוצאה יש אותו סיכוי, לכן הסיכוי הוא חצי . כך גם במקרה של החבר שמחזיק גולה באחת הידיים . לשאלה אם יתקיים שיעור חשבון יש גם שתי תשובות אפשריות – כן או לא . אולם הסיכויים לקבל כל תשובה אינם שווים . בדרך כלל יש סיכוי גדול יותר ששיעור חשבון שאמור להתקיים על פי המערכת אכן יתקיים מאשר שיבוטל, לכן במקרה זה הסיכויים של כל אפשרות שונים מחצי . פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 158 – ראו פירוט בסוף המדריך ( 117 – 126 ) . 106

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار