صفحة: 99

ב . שכיחות ושכיחות יחסית אחד החסרונות בדיאגרמה הוא שהתמונה המתקבלת בה אינה מפורטת מספיק . לדוגמה, בדיאגרמה שבפעילות זו אי אפשר לדעת את מספר תלמידות כיתה ה ומספר תלמידות כיתה ו בתחום גובה מסוים וכן אי אפשר לדעת במדויק את גובהה של כל תלמידה בנפרד . אחד היתרונות העיקריים של הדיאגרמה הוא שאפשר לראות בה את התפלגות הנתונים בצורה ויזואלית ברורה . ב פעילות 7 יש שאלות על נתוני הגבהים מהפעילות הקודמת . התלמידים יכולים לענות על השאלות לפי הנתונים שבטבלה הראשונה בפעילות 6 , לפי טבלת השכיחויות שבסעיף 6 א או לפי הדיאגרמה שבסעיף 6 ב . חשוב לדון עם התלמידים בדרך הבחירה : על אילו שאלות כדאי לענות על פי ייצוג מסוים ומדוע ייצוג אחר אינו מתאים או אינו נוח כשרוצים לענות על שאלה מסוימת . להלן פירוט התשובות לסעיפים בפעילות זו : 7 . ענו על השאלות בעזרת טבלת הגבהים, בעזרת טבלת השכיחויות ובעזרת הדיאגרמה . א . מה הגובה השכיח בכיתה זו ? ב . מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הגבוהות ביותר ? מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הנמוכות ביותר ? ג . כמה תלמידות שגובהן 160 - 164 ס"מ יש בכיתות ה - ו ? ד . כמה תלמידות יש בכיתות ה - ו ? ה . מה טווח הגובה של התלמידות ? ו . מה חציון הגובה של התלמידות ? ז . מה תחום הגובה שרוב התלמידות נמצאות בו ? ח . מה ההפרש בין הגבהים של תלמידת כיתה ו הגבוהה ביותר ותלמידת כיתה ו הנמוכה ביותר ? 158 ס”מ 6 7 1 ס”מ 46 ס”מ 32 ס”מ 5 . 7 15 ס”מ 155 - 159 ס”מ 130 ס”מ 5 תלמידות 24 תלמידות הגובה השכיח ( הגובה המופיע מספר הפעמים הרב ביותר ) הוא 158 ס"מ – הגובה היחיד המופיע שלוש פעמים בטבלת הגבהים . נתון זה אפשר למצוא רק על פי הטבלה הראשונה, 7 . ענו על השאלות בעזרת טבלת הגבהים, בעזרת טבלת השכיחויות ובעזרת הדיאגרמה . ואילו הדיאגרמה וטבלת השכיחויות אינן מאפשרות לדעת זאת . א . מה הגובה השכיח בכיתה זו ? ב . מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הגבוהות ביותר ? מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הנמוכות ביותר ? ג . כמה תלמידות שגובהן 160 - 164 ס"מ יש בכיתות ה - ו ? ד . כמה תלמידות יש בכיתות ה - ו ? ה . מה טווח הגובה של התלמידות ? ו . מה חציון הגובה של התלמידות ? ז . מה תחום הגובה שרוב התלמידות נמצאות בו ? ח . מה ההפרש בין הגבהים של תלמידת כיתה ו הגבוהה ביותר ותלמידת כיתה ו הנמוכה ביותר ? 158 ס”מ 6 7 1 ס”מ 46 ס”מ 32 ס”מ 5 . 7 15 ס”מ 155 - 159 ס”מ 130 ס”מ 5 תלמידות הגובה הנמוך ביותר הוא 130 ס"מ ( תלמידת כיתה ה ) , ואילו הגובה הגבוה ביותר הוא 176 ס"מ 24 תלמידות ( תלמידת כיתה ו ) . נתונים אלה אפשר למצוא רק בטבלת הגבהים הראשונה . 7 . ענו על השאלות בעזרת טבלת הגבהים, בעזרת טבלת השכיחויות ובעזרת הדיאגרמה . א . מה הגובה השכיח בכיתה זו ? ב . מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הגבוהות ביותר ? מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הנמוכות ביותר ? ג . כמה תלמידות שגובהן 160 - 164 ס"מ יש בכיתות ה - ו ? ד . כמה תלמידות יש בכיתות ה - ו ? ה . מה טווח הגובה של התלמידות ? ו . מה חציון הגובה של התלמידות ? ז . מה תחום הגובה שרוב התלמידות נמצאות בו ? ח . מה ההפרש בין הגבהים של תלמידת כיתה ו הגבוהה ביותר ותלמידת כיתה ו הנמוכה ביותר ? 158 ס”מ 6 7 1 ס”מ 46 ס”מ 32 ס”מ 5 . 7 15 ס”מ 155 - 159 ס”מ 130 ס”מ 5 תלמידות 24 תלמידות יש 5 תלמידות שגובהן 160 – 164 ס"מ . נתון זה קל לראות בדיאגרמה או בטבלת השכיחויות יותר מבטבלת הגבהים . 7 . ענו על השאלות בעזרת טבלת הגבהים, בעזרת טבלת השכיחויות ובעזרת הדיאגרמה . א . מה הגובה השכיח בכיתה זו ? ב . מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הגבוהות ביותר ? מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הנמוכות ביותר ? ג . כמה תלמידות שגובהן 160 - 164 ס"מ יש בכיתות ה - ו ? ד . כמה תלמידות יש בכיתות ה - ו ? ה . מה טווח הגובה של התלמידות ? ו . מה חציון הגובה של התלמידות ? ז . מה תחום הגובה שרוב התלמידות נמצאות בו ? ח . מה ההפרש בין הגבהים של תלמידת כיתה ו הגבוהה ביותר ותלמידת כיתה ו הנמוכה ביותר ? 158 ס”מ 6 7 1 ס”מ 46 ס”מ 32 ס”מ 5 . 7 15 ס”מ 155 - 159 ס”מ 130 ס”מ 5 תלמידות 24 תלמידות בכיתות ה - ו יש 24 תלמידות . נתון זה אפשר לראות בקלות בטבלת הגבהים – זהו מספר הנתונים ( השורות ) בטבלה . כמו כן, אפשר למצוא את מספר התלמידות בדיאגרמה על ידי חיבור גובהי העמודות או בטבלת השכיחויות על ידי חיבור מספר התלמידות בכל תחום גובה . 7 . ענו על השאלות בעזרת טבלת הגבהים, בעזרת טבלת השכיחויות ובעזרת הדיאגרמה . א . מה הגובה השכיח בכיתה זו ? ב . מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הגבוהות ביותר ? מה הגובה של תלמידת כיתה ו או תלמידת כיתה ה הנמוכות ביותר ? ג . כמה תלמידות שגובהן 160 - 164 ס"מ יש בכיתות ה - ו ? ד . כמה תלמידות יש בכיתות ה - ו ? ה . מה טווח הגובה של התלמידות ? ו . מה חציון הגובה של התלמידות ? ז . מה תחום הגובה שרוב התלמידות נמצאות בו ? ח . מה ההפרש בין הגבהים של תלמידת כיתה ו הגבוהה ביותר ותלמידת כיתה ו הנמוכה ביותר ? 158 ס”מ 6 7 1 ס”מ 46 ס”מ 32 ס”מ 5 . 7 15 ס”מ 155 - 159 ס”מ 130 ס”מ 5 תלמידות 24 תלמידות הטווח של גובה התלמידות הוא ההפרש בין הנתון הגבוה ביותר לנתון הנמוך ביותר . לפיכך הטווח הוא 46 ס"מ ( 46 = 130 - 176 ) . על שאלה זו אפשר לענות רק על סמך טבלת הגבהים הראשונה . 99

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار