صفحة: 98

ב . שכיחות ושכיחות יחסית ב פעילות 6 התלמידים מקבלים טבלת נתונים מוכנה המתארת את גובהן של תלמידות בכיתות ה - ו בבית הספר ״בית יעקב״ בלונדון ועליהם להשלים טבלת שכיחויות ודיאגרמת שכיחויות על פי טבלה זו . ב סעיף א התלמידים מתבקשים להכין טבלת שכיחויות של נתוני הגובה המוצגים בתחילת הפעילות . הינה הטבלה המלאה : מספר התלמידותהגובה בס״מ 130 - 134 135 - 139 140 - 144 145 - 149 150 - 154 155 - 159 160 - 164 165 - 169 170 - 174 175 - 179 1 3 2 5 0 0 6 4 2 1 ב סעיף ב התלמידים משלימים דיאגרמת שכיחויות . הדיאגרמה משמשת דרך ייצוג נוספת לנתונים שבטבלה . מכיוון שתחומי הגבהים בטבלה שווים לתחומי הגבהים שבדיאגרמה, אפשר להשתמש בנתונים שבטבלה שהושלמה בסעיף א במקום למנות מחדש את מספרי התלמידות עבור הדיאגרמה . מומלץ לדון על כך עם התלמידים . לפני שהתלמידים משלימים את הדיאגרמה מומלץ לדון במשמעות הדיאגרמה, ביתרונותיה וכן במראה שלה . כמו כן, כדאי לדון במשמעות העמודות שכבר מסורטטות בה . לדוגמה : לתחום 130 – 134 ס"מ מסורטטת עמודה שגובהה 1 . המשמעות היא שיש רק תלמידה אחת שגובהה בין 130 ל- 134 ס"מ . לתחום 135 – 139 ס"מ לא מסורטטת עמודה כי אין תלמידות בתחום גובה זה . כך צריכה להיראות הדיאגרמה השלמה : 7 6 5 4 3 2 1 0 134 - 179130 - 175 174 - 170 169 - 165 164 - 160 159 - 155 154 - 150 149 - 145 144 - 140 139 - 135 8 הגבהים של תלמידות כיתות ה - ו הגובה בס״מ מ ס פ ר ה ת ל מ יד ות 98

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار