صفحة: 97

ב . שכיחות ושכיחות יחסית ב פעילות 5 משלימים טבלה של שכיחויות יחסיות, ואפשר להסיק ממנה אם הדופק של רוב תלמידות הכיתה הוא יותר מ- 80 או פחות מ- 80 . הינה דוגמה למילוי הטבלה לפי הנתונים של מדידות הדופק של תלמידות כיתה ו מבית הספר "יראת ה'" ( בעמוד 146 בספר לתלמיד ) : מה אפשר להסיק מהטבלה ? השכיחות היחסית של הדופק של תלמידות הכיתה תחום במאמץבמנוחה הדופק פחות מ- 80 דד יוןיון 80 ויותר 10 9 19 19 1 18 19 19 מטבלה זו אפשר ללמוד שהשכיחות היחסית של התלמידות שהדופק שלהן הוא פחות מ- 80 ( בשורה הראשונה בטבלה ) , ואילו השכיחות היחסית 10 119 19 גבוהה יותר במנוחה מבמאמץ : > ( בשורה 9 18 19 19 של התלמידות שהדופק שלהן הוא 80 ויותר גבוהה יותר במאמץ מבמנוחה : > השנייה בטבלה ) . מהטבלה אפשר גם ללמוד ששתי השכיחויות היחסיות בכל טור מסתכמות ל- 1 ) מאחר שהן כוללות את כל הנתונים . 1 1819 19 , = + 1 10 919 19 ( = + 1 פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 150 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 117 – 126 ) . פעילויות 6 – 9 דומות מאוד לפעילויות הקודמות העוסקת בנתוני הדופק, ולכן התלמידים יכולים לעבוד כאן באופן עצמאי . הבדל עיקרי בין מקבץ הפעילויות הקודמות למקבץ הנוכחי הוא שכאן התלמידים אינם מודדים את הנתונים של עצמם ( זאת משום שנושא הגובה עלול להיות נושא רגיש לחלק מהתלמידים ) , אלא משתמשים בנתונים קיימים של ילדים אחרים . הנושאים המופיעים במקבץ פעילויות זה הם בניית דיאגרמות, בניית טבלת שכיחויות וחישוב שכיחות יחסית . 97

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار