صفحة: 80

ג . פעולות במספרים ממערכות שונות ב סעיף ד את התרגיל הימני אפשר לעגל ל- = 800 × 5 . 0 ולראות שהתוצאה היא בערך 400 , את התרגיל האמצעי אפשר לעגל ל- = 2 : 400 , 1 ולראות שהתוצאה היא בערך 700 , ואת התרגיל השמאלי אפשר לעגל ל- = 325 + 2 ולראות שהתוצאה היא בערך 327 , ולכן היא הקטנה ביותר : ד : , = + 78 324 175 2 . . 9 10 = # 813 49 0 . = 1 397 1 פעילות 14 היא פעילות המשלבת פעולות חיבור וחיסור עם אומדן של מספרים עשרוניים ושברים, ובכל סעיף יש תשובות אפשריות רבות . כדאי לבחור את אחד הסעיפים ולנתח אותו יחד עם התלמידים, לאסוף תשובות שונות ולדבר על הדרכים שבהן החליטו התלמידים כיצד לשבץ את הספרות . הינה דוגמה לאפשרות אחת לפתרון ב סעיפים א ו- ד : 14 . בכל תרגיל שבצו את כל הספרות מ- 1 עד 6 כדי לקבל אי-שוויון נכון . א . > - ד < . + ב . < - ה > . - ג > . + ו < . - 6 5 4 3 2 1 6 4 1 6 32 15 4 2 5 3 ב פעילות 16 עוסקים במספרים 1 ו- 0 בארבע פעולות החשבון . ב פעילות 17 עוסקים בתרגילים שבהם נוח יותר לכתוב את המספרים בצורה אחרת, כשברים או כמספרים עשרוניים, כדי להקל את הפתרון . למשל, ב סעיפים א ו- ב נוח יותר לכתוב את המספר העשרוני כשבר, ב סעיף ג נוח יותר לכתוב את השברים כמספרים עשרוניים, ואילו ב סעיף ד לחלק מהתלמידים יהיה נוח לפתור בהצגה של מספר עשרוני, ולחלקם יהיה נוח יותר לכתוב את המספר העשרוני כשבר . כדאי לבחור באחד התרגילים ולדון עם התלמידים בסוגי המספרים שהם השתמשו בהם בפתרון . ב פעילות 18 עוסקים בכפל במספר ההופכי . כדי לפתור את סעיף ג נוח להציג את המספר העשרוני כשבר . גם ב פעילויות 19 ו- 20 עוסקים בכפל במספר ההופכי . מעניין לדון עם התלמידים בכך שבכל משוואה אפשר לבחור כל שני מספרים ( שלמים, מספרים עשרוניים או שברים ) , ורק כדי למצוא את המספר השלישי להשלמה יש לבצע חישובים של כפל במספר ההופכי . 80

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار