صفحة: 72

ב . מערכות מספרים ב דיון שבעקבות הפעילות יציעו התלמידים קופסה חדשה שמתוכה אפשר יהיה למצוא פתרון ל סעיף ב : הי נ ה קו פ סת קס מ ים שא פ שר לשלוף ממנ ה מ ס פ רים מ תאי מ ים לאי-השוויון בסעיף ב ! איזה שם כתבתם על הקופסה ? אילו מספרים המתאימים לאי-השוויון בסעיף ב יש בה ? דד יוןיון האם יש בה גם מספרים שאינם מתאימים לאי-השוויון הזה ? הינה דוגמאות לשמות עבור הקופסה החדשה שהתלמידים יכולים להציע : 1 . כל השברים 2 . כל המספרים המעורבים 3 . כל המספרים העשרוניים 4 . כל השברים הגדולים מ- 2 וקטנים מ- 3 5 . קופסה ובה המספר 5 . 2 בלבד 1 5 , 2 2 5 , 2 3 5 , 2 4 5 6 . המספרים האלה : 2 בשלוש הדוגמאות הראשונות יהיו בקופסה גם מספרים שאינם פתרונות של אי-השוויון ( למשל 3 . 76 ) ואילו בדוגמאות 4 עד 6 כל המספרים הם פתרונות של אי-השוויון . ב עמוד 115 בספר לתלמיד מוצגות שתי קופסאות נוספות : קופסה של שברים ומספרים מעורבים וקופסה של מספרים עשרוניים סופיים ואין-סופיים מחזוריים ( על המושגים מספרים עשרוניים סופיים ואין-סופיים מחזוריים למדו התלמידים בפרק "כפל וחילוק מספרים עשרוניים" בספר 17 עמוד 166 ) . שתי הקופסאות מוצגות יחד כיוון שהן מייצגות אותה קבוצת מספרים : כל שבר אפשר לכתוב כמספר עשרוני סופי או אין-סופי מחזורי ולהפך . מספרים עשרוניים : סופיים ואין-סופיים שברים ומספרים מחזוריים מעורבים 0 . 1 1 . 1 123 . 3 05 . 13 4 3 0 5 11 11 12 29 2 5 6 0 . 6 1 - - 3 72

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار