صفحة: 69

ב . מערכות מספרים ב פעילות 1 עוסקים רק במספרים הטבעיים ובמספר 0 . התלמידים קובעים שיש אין-סוף מספרים טבעיים, כלומר שאין מספר הגדול מכל המספרים הטבעיים . המספר 0 קטן מכל המספרים הטבעיים . כאן מוצג גם הסימון המקובל במתמטיקה לאין-סוף : ∞ תוך הדגשת העובדה שאין-סוף אינו מספר . הצגת הסימן היא לידע כללי, ואין לחייב את התלמידים לזכור אותו או לדעת לכתוב אותו . פעילות 2 ( עם המורה ) היא חלק מסדרה של פעילויות דומות שיופיעו גם בהמשך . בפעילויות אלה משווים בין מספר הפתרונות של אי-שוויונות במערכות מספרים שונות . התלמידים לומדים איך מספר הפתרונות משתנה בכל פעם . בפעילות זו מחפשים את הפתרונות רק מתוך המספרים הטבעיים . בפעילות מוצגים שלושה אי-שוויונות, ויש למצוא פתרונות שונים אם ישנם . התלמידים מגיעים להכללה ש בסעיף א יש מספר סופי של פתרונות, ב סעיף ב יש מספר אין-סופי של פתרונות וב סעיף ג אין פתרון כלל . א ג > 38 ב > 0 < 38 5, 32, ב פעילות 3 ( פעילות לכל הכיתה ) מוצגים גם כן אי-שוויונות, הפעם בין מספר לתרגיל . הפעילות בנויה כך שתאפשר לכל תלמיד להשתתף בה : המורה כותבת אי-שוויון על הלוח, וכל תלמיד קובע כמה פתרונות יש לו : אין-סוף פתרונות, מספר סופי של פתרונות או שאין לו פתרון כלל . התלמידים מציגים את התשובה בידיים : מספר סופיאין פתרון אין-סוף של פתרונות פתרונות ∞ הינה הצעות לאי-שוויונות נוספים . יש לזכור שאפשר להשתמש רק במספרים טבעיים : א . 1 > 20 - ___ לאי-שוויון זה יש אין-סוף פתרונות : כל המספרים הטבעיים הגדולים מ- 21 . ב . 40 < 20 - ___ לאי-שוויון זה יש מספר סופי של פתרונות : המספרים הטבעיים הגדולים מ- 20 וקטנים מ- 60 . מספרים טבעיים וגם 0 278 0 654,3999,999,9 69

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار