صفحة: 58

ב . בעיות הספק ב פעילות 1 מופיעות שאלות הקשורות לשלוש המכונות שהוצגו בפעילות הפתיחה . בכל סעיף מופיעה גם טבלה שבה התלמידים נעזרים כדי לענות על השאלות : בעמודה "זמן" כותבים את זמן העבודה בשעות, ובעמודה "ארגזים" כותבים את כמות הארגזים שהמכונה מייצרת בפרק הזמן המופיע באותה השורה . טבלה זו דומה לטבלאות שהוצגו ביחידה הקודמת של בעיות תנועה . טור ה"זמן" בה נשאר זהה, ובמקום הטור המציין את הדרך ( המרחק שעברו ) מופיע טור המציין את מספר הארגזים ( העבודה שהתבצעה ) . מומלץ לדון עם התלמידים בהשוואה בין שני סוגי הטבלאות וכן בדרך הצגת הנתונים בטבלה ובקשרים שבין המספרים בעמודות ובשורות . הינה הפתרונות לפעילות זו : א זמן ארגזים ) בשעות ( 21 40 מכונת הסוכריות מייצרת ארגז סוכריות בשעתיים . כמה ארגזי סוכריות המכונה מייצרת ב- 40 שעות ? ב זמן ארגזים ) בשעות ( 51 . 1 10 מכונת העוגיות מייצרת ארגז עוגיות בשעה וחצי . בכמה זמן המכונה מייצרת 10 ארגזים ? ג זמן ארגזים ) בשעות ( 51 1 מכונת הקרמבואים מייצרת ארגז קרמבואים ב- 5 שעות . בוקר אחד פעלה המכונה במשך שעה והתקלקלה לפני שהספיקה למלא ארגז שלם . איזה חלק מהארגז מילאה המכונה עד שהתקלקלה ? ד זמן ארגזים ) בשעות ( 16 במפעל יש מכונת סוכריות על מקל המייצרת 6 ארגזים של סוכריות בשעה . ‹ יום אחד קיבל מנהל המפעל הזמנה לייצור 60 ארגזים של סוכריות על מקל . כמה שעות יש להפעיל את המכונה כדי לייצר כמות זו ? ‹ בכמה זמן המכונה מייצרת ארגז אחד ? 1 . במפעל הממתקים כל מכונה עובדת בקצב קבוע . ענו על השאלות בעזרת הטבלאות . 20 ארגזי סוכריות 15 שעות 10 שעות 20 15 1060 1 1 6 1 5 1 שעה או 10 דקות 6 1 מהארגז 5 58

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار