صفحة: 56

א . בעיות תנועה ב פעילות 19 ( עם המורה ) התלמידים מתמודדים לראשונה עם מצב שבו שני רוכבים נוסעים זה לקראת זה . תלמידים המתקשים לדמיין את הסיטואציה יכולים לפנות תחילה לאיור של ישר המספרים המופיע בתחתית הבעיה . האיור מציג את המרחק ההתחלתי בין ראובן לשימי, שהוא 80 ק"מ . המרחק בין כל שתי שנתות סמוכות על הישר הוא 10 ק"מ . ב סעיף א על התלמידים לכתוב את אורך הדרך שעבר כל אחד מהרוכבים בשעה . נתון שהמהירות של כל אחד מהם היא 10 קמ"ש, כלומר כל אחד מהם יעבור 10 ק"מ בכל שעה . לאחר מכן התלמידים מסמנים על הישר את המקום שהגיע אליו כל אחד מהרוכבים כעבור שעה ( מסומן בכחול באיור שלמטה ) ויכולים לראות כי המרחק ביניהם היה 60 ק"מ . ב סעיף ד התלמידים נשאלים על נקודת המפגש בין הרוכבים, ובמילים אחרות השאלה היא מתי המרחק בין ראובן לשימי שווה לאפס . הינה הפתרונות לפעילות זו : 19 . בשעה 00 : 12 יצאו ראובן ושימי זה לקראת זה ברכיבה על אופניים . כשיצאו לדרך היה המרחק ביניהם 80 ק"מ . המהירות של כל אחד מהם הייתה 10 קמ"ש . א . ‹ מה אורך הדרך שעבר ראובן בשעה ? ‹ מה אורך הדרך שעבר שימי בשעה ? ‹ סמנו על גבי הציור היכן היה כל אחד מהם כעבור שעה . ‹ מה היה המרחק בין השניים כעבור שעה ? ב . ‹ סמנו בצבע אחר על גבי הציור לאן הגיע כל אחד מהם כעבור שעתיים . ‹ מה היה המרחק בין השניים כעבור שעתיים ? ג . כעבור כמה שעות היה המרחק ביניהם 20 ק"מ ? ד . כעבור כמה שעות הם נפגשו ? ה . באיזו שעה הם נפגשו ? בכמה קילומטרים התקצר המרחק בין השניים בכל שעה ? שימי ראובן 10 ק״מ 80 ק״מ דד יו יו 10 ק”מ 10 ק”מ 60 ק”מ 40 ק”מ 3 שעות 4 שעות שימי כעבור ראובן שעה כעבור שימי שעה כעבור ראובן שעתיים כעבור שעתיים 00 : 16 = 2 : 3 עם המורה 56

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار