صفحة: 43

ו . המיקרוסקופ פעילות 2 דומה לפעילות 1 , אך כיוון שמידת ההגדלה במקרה זה היא פי 400 , המידות במציאות קטנות יותר מבפעילות הקודמת . בדומה לפעילות 1 , גם במציאת הפתרונות כאן אפשר להיעזר בקשרים בטבלה או בחישובים עם מספרים עשרוניים . הינה הפתרונות לפעילות זו : במיקרוסקופ במיקרוסקופ ) בסנטימטרים ( במציאות ) במילימטרים ( ) במילימטרים ( 1 מ״מ 400 מ״מ ס״מ 5 . 0 מ״מ מ״מ ס״מ 25 . 0 מ״מ מ״מ ס״מ 1 . 0 מ״מ מ״מ ס״מ 05 . 0 מ״מ מ״מ ס״מ 2 . יש מיקרוסקופים שמידת ההגדלה שלהם היא . א . מה קנה המידה המתאים להגדלה פי 400 ? : ב . השלימו את הטבלה כך שתתאים למיקרוסקופ כזה . 400 # 1400 40 20 10 4 2 200 100 40 20 ג . חוקר במעבדה התבונן במיקרוסקופ כזה בחיידק שאורכו מאית מילימטר . מה היה אורכו של החיידק בתמונה שנראתה במיקרוסקופ ? ד . חוקר אחר התבונן במיקרוסקופ כזה בחיידק נדיר, ובתמונה שהתקבלה אורכו היה 1 ס"מ . מה אורך החיידק הזה במציאות ? 4 מ”מ 025 . 0 מ”מ סעיף ד מסומן כאתגר כיוון שיש בו חישוב מורכב מעט יותר במספרים עשרוניים . גם בסעיף זה, בדומה לסעיפים ג ו-ד מהפעילות הקודמת, אפשר לפתור במגוון דרכים, למשל : 1 . לחשב עשירית מהאורך במציאות שבשורה השלישית בטבלה ( 025 . 0 = 10 : 25 . 0 ) . 2 . לחשב חצי מהאורך במציאות שבשורה החמישית בטבלה ( 025 . 0 = 2 : 05 . 0 ) . 3 . לחשב ישירות בעזרת מידת ההגדלה הנתונה . ממירים סנטימטרים למילימטרים : 1 ס"מ במיקרוסקופ שווה ל- 10 מ"מ במיקרוסקופ . מחלקים ב- 400 ומקבלים 025 . 0 מ"מ במציאות ( 025 . 0 = 400 : 10 ) . 43

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار