صفحة: 11

א . יצירת כמויות לפי יחס נתון 8 . על המדפים הכתומים בחנות ג'לי-לי מניחים רק שקיות שבהן היחס בין מספר סוכריות התות למספר סוכריות הבננה הוא 2 : 5 . זו התבנית המתאימה ליחס : האם שקית זו מתאימה למדף הכתום ? דד יוןיון קראו את השיחה בין מיכל ליעל . האם מיכל צודקת ? האם יעל צודקת ? לא, כ י בתב נ ית יש 5 סו כ ריות תות ואי א פ שר לה כ ין ממנ ה שקית שבה 12 סו כ ריות תות, כ י 12 אי נ ו כ פ ולה של 5 . מיכל יעל 12 סוכריות תות 4 סוכריות בננה לא, כ י כ ד י לקבל מ תב נ ית ז ו 4 סו כ ריות ב ננ ה צריך להשת מ ש בתב נ ית פ ע מ יים, אבל א ז יהיו רק 10 סו כ ריות תות . ב פעילות 9 נעזרים בטבלה כדי לבדוק אם זוג מספרים מתאים ליחס הנתון 6 : 5 . הדרך להיעזר בטבלה היא על ידי בדיקה אם המספרים בכל שורה נוצרו מהכפלת כל אחד מהמספרים המייצגים את היחס ( 6 : 5 ) באותו המספר . לדוגמה, התבוננו בשורה של שקית 4 : האם השקית שקדיםצימוקים מתאימה ליחס ? כן 0121שקית 1 לא 2181שקית 2 0242שקית 3 4203שקית 4 דד וגוג ממ אותאות שקית זו אינה מתאימה ליחס, מכיוון שהיא אינה נוצרת מהכפלת היחס באותו המספר . שקדיםצימוקים , אזי כדי לקבל 30 צימוקים יש לשכפל את התבנית 5 פעמים אם היחס הוא 5 : 6 ( 30 = 6 × 5 ) . אולם במקרה כזה מקבלים 25 שקדים ( 25 = 5 × 5 ) , ואילו נתונים רק 24 שקדים . כפעילות נוספת אפשר לבקש מהתלמידים לתקן את השורות הלא מתאימות בטבלה כך שיתאימו ליחס, ולדון עם התלמידים בדרכים לתיקון . 11

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار