صفحة: 95

ב . שכיחות ושכיחות יחסית ב פעילות 2 ( פעילות לכל הכיתה ) התלמידים חוזרים לנתונים שאספו ביחידה הקודמת . ב סעיף א הם משלימים, על פי נתוני הקבוצות, את הטורים השמאליים של הטבלאות שבעמוד 143 , ומקבלים בטבלה אחת את נתוני הכיתה כולה בעקבות שתי המדידות – של הדופק במנוחה ושל הדופק במאמץ . ב סעיף ב התלמידים מחליטים על תחום המספרים שעל פיו הם רוצים לחלק את נתוני הדופק של הכיתה, ומשלימים את טבלת השכיחויות של נתוני הכיתה של הדופק במנוחה ובמאמץ על פי התחום שנבחר . יש לדאוג לכך שהתחום שייבחר יהיה שונה מהדרכים שהוצגו בעמוד הקודם – גדול או קטן יותר . ב סעיף ג התלמידים מתבקשים להציג את הנתונים מהטבלה שבנו בדיאגרמה . מכיוון שהטבלה כוללת שני משתנים, דופק במנוחה ודופק במאמץ, יש צורך לערוך שתי דיאגרמות או דיאגרמת עמודות כפולה . הינה דוגמה לדיאגרמת עמודות כפולה לפי הנתונים המופיעים בטבלה שבעמוד 146 בספר לתלמיד . התחום שעל פיו חולקו הנתונים הוא דופק של 10 פעימות לדקה . הדיאגרמה כמובן תיראה שונה אם יבחרו בתחום דופק אחר . אם יש צורך, אפשר להשתמש בדף משובץ גדול יותר : כותרת : כותרת : 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 במנוחה כ ות ר ת : במאמץ מדידות הדופק של תלמידות הכיתה תחום הדופק מ ס פ ר ה ת ל מ יד ות 9 4 - 0 94 8 - 0 8 9 2 1 - 0 2 91 6 1 - 0 6 1 9 6 - 0 6 9 0 1 - 0 0 91 4 1 - 0 4 91 8 1 - 0 8 1 9 5 - 0 95 9 - 0 9 9 3 1 - 0 3 91 7 1 - 0 7 1 9 7 - 0 7 9 1 1 - 0 1 91 5 1 - 0 5 1 9 9 1 - 0 9 1 95

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار