صفحة: 60

ב . בעיות הספק פעילות 3 עוסקת לראשונה בשאלה המערבת שתי מכונות . לפני שמתחילים לפתור, אפשר לדון עם התלמידים ולשאול על ההספק של שתי מכונות העובדות יחד : אם רוצים לייצר כמות מסוימת של פריטים באמצעות שתי מכונות, האם הזמן יתארך או יתקצר לעומת הזמן הדרוש עבור ייצור אותה כמות באמצעות מכונה אחת ? האם אפשר לדעת פי כמה ? ב סעיף ו התלמידים משלימים את ההכללה : ו . השלימו : כשמפעילים 2 מכונות במקום מכונה אחת, מייצרים את אותה הכמות . 2 פיקצר בזמן קצר / ארוך פי / ב פי / ב ב פעילות 4 התלמידים מגלים כי הכלל שגילו עבור 2 מכונות נכון גם עבור 3 מכונות : כאשר 3 מכונות עובדות במקביל זמן העבודה מתקצר פי 3 . הינה הפתרונות לפעילות זו : 4 . א . זכרו : מכונת סוכריות מייצרת חצי ארגז בשעה . אילו היו מפעילים 3 מכונות סוכריות זהות, כמה ארגזי סוכריות הן היו מייצרות בשעה ? ב . ‹ בכמה זמן מכונת סוכריות אחת מייצרת 3 ארגזים ? ‹ בכמה זמן 3 מכונות סוכריות מייצרות 3 ארגזים ? 1 1 2 6 שעות 2 שעות ארגזים יש לציין ששגיאה נפוצה אצל התלמידים היא לענות על השאלה השנייה ב סעיף ב את התשובה " 18 שעות" . החשיבה העומדת מאחורי תשובה שגויה זו היא ש- 3 מכונות מייצרות 3 ארגזים במשך זמן הגדול אף הוא פי 3 . אם השגיאה עולה, מומלץ לדון עם התלמידים בתשובה הנכונה ובהסבר לה ( כשכמות המכונות גדלה – זמן העבודה מתקצר ) . פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 96 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 117 – 126 ) . 60

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار