صفحة: 115

ד . בעיות מסוגים שונים ב פעילויות 36 ו- 37 נדרשת תובנה כדי לענות על השאלות משום שחסרים נתונים כדי לחשב . ב פעילות 36 אי אפשר לקבוע באיזו חנות כדאי לקנות את הספר משום שחסר הנתון של מחיר הספר, הדרוש לצורך ההשוואה . ב פעילות 37 כל אחת משתי הילדות מתייחסת לחלק שונה מתוך כמות כוללת שיכולה להיות שונה ( אם לא כל תלמידות בתי הספר ביישוב נבחנו במבחן "מושגים ביהדות" ) , ולכן ייתכן כי שתיהן צודקות . אפשר לדון עם התלמידים בדוגמאות דומות נוספות . פעילות 38 עוסקת במצב מחיי היום-יום – דמי שירות למשלוחן . התלמידים צריכים ראשית לחשב את ההפרש בין עלות הקנייה לסכום הכסף ששילם הלקוח, ואחר כך לבדוק את האחוז המתאים להפרש זה מתוך עלות הקנייה . אין צורך לחשב עד הסוף, משום שעלות כל קנייה נתונה בעשרות שלמות, ולכן אפשר לחשב כמה הם % 10 בעל פה . לדוגמה, ב סעיף ב : ב עלות הקנייה : 220 שקלים הלקוח שילם : 260 שקלים צרכני ית הסבר : ה שפ ע % 10 מעלות הקנייה הם 22 שקלים, 40 שקלים דמי שירות ( 40 = 220 – 260 ) , כלומר כמעט פי 2 מ- % 10 . לכן יש לצייר חיוך על פניו של המלצר . % 80 מ תל מ י ד ות בת י הס פ ר ביישוב ש נ בח נ ו ב מ בחן הארצי ב מ ושגים ביה ד ות עברו את הבחי נ ה . לאה % 70 מ תל מ י ד ות בתי הס פ ר ביישוב עברו את ה מ בחן ב מ ושגים ביה ד ות . שושי 115

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار