صفحة: 114

ד . בעיות מסוגים שונים ב פעילות 30 מוצגת בעיה שבה צריך לחשב את הכמות הכוללת . דוגמה לדרך פתרון ל סעיף ב : 15 תלמידים שאינם אוהבים שוקו הם % 20 ( או חמישית ) מתלמידי השכבה . לפיכך % 100 מתלמידי השכבה ( או חמש חמישיות ) הם 75 תלמידים ( 75 = 5 × 15 ) . סעיף ג של פעילות 31 מוגדר אתגר משום שגם בו, בדומה לפעילות 30 , יש לחשב את הכמות ההתחלתית על סמך החלק והכמות החלקית . דרך הפתרון יכולה להיות דומה לזו שתוארה לעיל : 30 שקלים הם % 20 ( או חמישית ) מהמחיר לפני ההנחה . לפיכך % 100 מהמחיר ( או חמש חמישיות ) הם 150 שקלים ( 150 = 5 × 30 ) . אפשר לדון עם התלמידים בדמיון בין שתי הפעילויות . פעילות 32 היא פעילות פתוחה, שבה תלמידים צריכים לכתוב בעצמם את הנתונים כרצונם, כך שהמספרים יסתכמו לכמות הכוללת ( 000 , 2 ) והאחוזים יסתכמו ל- % 100 . ב פעילות 33 התלמידים צריכים לבחור את המוצרים המתאימים למודעה : "כל המוצרים עד % 75 הנחה" . יש להתייחס למילה עד , שלפיה גם הנחות קטנות מ- % 75 מתאימות וגם הנחה של % 75 מתאימה . פעילות 34 דומה לפעילות 17 בעמוד 174 . בכל סעיף אפשר לענות בעזרת תובנה, ללא חישובים, אך אפשר גם לענות בעזרת בחישובים . מומלץ לדון עם התלמידים באחת הטענות לפחות ולשאול אם הם השתמשו בחישובים או לא . פעילות 35 עוסקת באומדן של הכמות החלקית . בכל הסעיפים אין צורך לחשב עד הסוף כדי למצוא את התשובה . ב סעיף א אם מורידים כרבע ממחיר מערכת התופים בחנות "שיר וזמר" מגיעים בקירוב למחיר ההתחלתי בחנות "זמר לי" . לכן כדאי לקנות את מערכת התופים בחנות "זמר לי" . דרך אחרת לפתרון היא לראות שבחנות "שיר וזמר" גם המחיר ההתחלתי גבוה יותר מזה שבחנות "זמר לי" וגם אחוז ההנחה נמוך יותר מזה שבחנות "זמר לי", ולכן אפשר להסיק שכדאי לקנות את מערכת התופים בחנות "זמר לי" . ב סעיף ב האחוז הוא זהה ( % 15 ) , אך מספר התלמידים בכיתה ו גדול יותר, ומכך אפשר להסיק שתלמידים רבים יותר מכיתה ו שכחו להביא כובע . 114

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار