صفحة: 112

ד . בעיות מסוגים שונים הינה הפתרון של סעיף א : 15 . תלמוד תורה "נתיבות דעת" הוקם בשנת תש״ן . בהתחלה היו בו כיתות מעטות, ועם הזמן ועם התרחבות השכונה גדל מספר התלמידים הלומדים בו . לפניכם דיאגרמה המציגה את מספר התלמידים שלמדו בתלמוד תורה משנת הקמתו ועד שנת תשע״ה . 100 100 50 0 160 200 150 286 260 260 300 250 200 תש " ןתשנ " התש " סתשס " התש " עתשע " ה % % % % % מספר התלמידים שנים א . השלימו בדיאגרמה את הגידול במספר התלמידים לאורך השנים באחוזים . 10 0 30 25 60 ב סעיף ב מודגשת שוב ההבחנה בין הגידול במספרים ( 60 תלמידים בשתי התקופות ) ובין הגידול באחוזים ( % 60 בין תש"ן לתשנ"ה ו- % 30 בין תש"ס לתשס"ה ) . ההבדל נובע מכך שהכמות ההתחלתית שונה . ב פעילות 16 יש כמה דרכים אפשריות לפתרון . אפשר לספור את השורות ואת הטורים שבמלבן המקורי ולהפחית % 20 משטחו על ידי סרטוט מלבן שבו 5 שורות ו- 8 טורים ( במקום 5 שורות ו- 10 טורים במלבן המקורי ) , או מלבן שבו 4 שורות ו- 10 טורים ( במקום 5 שורות ו- 10 טורים במלבן המקורי ) . דרך אחרת לפתור היא לחשב את מספר המשבצות הכולל במלבן המקורי ( 50 = 5 × 10 ) , ולחשב כמה הם % 80 ממספר זה – 40 משבצות . כל מלבן ששטחו 40 משבצות יתאים לפעילות . ב פעילות 17 מופיעות לראשונה שאלות שבהן על התלמידים להחליט אם מצבים מסוימים הקשורים לאחוזים ייתכנו או לא ייתכנו . אם המצב לא ייתכן, יש להסביר מדוע . אם הוא ייתכן, יש לתת דוגמה המתאימה למצב המתואר . מומלץ לדון עם התלמידים בהסברים המילוליים המלווים את בחירתם . 112

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار