صفحة: 111

ד . בעיות מסוגים שונים פעילות 13 עוסקת בהבחנה בין גידול במספרים ובין גידול באחוזים . הגידול במספר המשפחות בשני היישובים זהה, אך מכיוון שמספר המשפחות ההתחלתי שונה, הגידול באחוזים הוא שונה . הינה הפתרון של הפעילות : שרי 13 . לפניכם טבלה המציגה את מספרי המשפחות שגרו ביישוב ארזים וביישוב ברושים בשנים תשע"ז - תשע"ח . הסבירו את תשובתה של כל ילדה . דד יוןיון בש נ י היישובים היה אותו גי ד ול בין שתי הש נ ים . מספר המשפחות מספר המשפחות בשנת תשע"ז הגידול בשנת תשע"ח במספר באחוזים המשפחות 200220 ארזים 500520 ברושים א . השלימו את הטבלה . ב . ‹ לאיזה טור בטבלה הטענה של שרי מתאימה ? ‹ לאיזה טור בטבלה הטענה של לאה מתאימה ? הגי ד ול ב מ ס פ ר ה מ ש פ חות ביישוב אר ז ים לאה היה ג ד ול יותר מ ביישוב ברושים . לגידול במספר המשפחות . לגידול באחוזים . % 10 % 4 20 20 מומלץ לקיים את ה דיון לאחר השלמת הטבלה ולפני פתרון סעיף ב . פעילות 14 עוסקת אף היא בגידול מספר משפחות בשני יישובים, אך היא מציגה את המקרה ההפוך לזה שבפעילות 13 – הגידול במספר המשפחות שונה אך הגידול באחוזים זהה . מומלץ שהתלמידים ישוו בין שתי הטבלאות . ב פעילות 15 נדרשת מיומנות של קריאת דיאגרמה . התלמידים צריכים להשלים את הגידול במספר התלמידים בתלמוד תורה לאורך השנים באחוזים . גם כאן, כמו בפעילויות קודמות, יש להדגיש כי חישוב הגידול באחוזים הוא מתוך מספר התלמידים של השנה הקודמת . לדוגמה, אם בין השנים תשנ"ה ותש"ס מספר התלמידים גדל ב- 40 ( 40 = 160 – 200 ) , יש לחשב ממספר 1 4 , ו- 40 1160 4 כמה אחוזים הם 40 מתוך מספר התלמידים ב- 1985 ( 160 ) – % 25 ( = התלמידים שווה ל- % 25 ממספר התלמידים ) . שימו לב, בין השנים תשס"ה ותשע"ה מספר התלמידים נשאר זהה, ולכן אפשר לומר שהיה גידול של % 0 . 111

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار