صفحة: 104

ג . מציאת החלק ב סעיף ד אפשר לחשב את מספר המשבצות שיש לצבוע בירוק על ידי כתיבת המספר הנתון ) . ראשית יש למצוא כמה משבצות יש במלבן בסך הכול ( 112 3 4 באחוזים ( % 75 ) או כשבר ( מ- 112 הם 84 . לפיכך 3 4 מ- 112 הוא 28 , אז 1 4 מ- 112 : 3 4 משבצות ) ואחר כך לחשב כמה הם יש לצבוע 84 משבצות בירוק . אפשרות אחרת היא לחלק את הדגל לרבעים, לדוגמה כך : ולצבוע שלושה רבעים בירוק . פעילות 13 עוסקת בייצוגים שונים המתאימים לאותה כמות חלקית של מיץ – אחוזים, שברים או הכמות בליטרים . כדי לדעת מה הכמות המתאימה בליטרים, יש לבדוק לכמה חלקים ליטר אחד מחולק, וכדי לדעת מה החלק מתוך הקנקן השלם ( בשברים או באחוזים ) יש לבדוק לכמה חלקים הקנקן כולו מחולק . לדוגמה, ב סעיף ב יש שלוש תשובות מתאימות : ב 2 ליטר 1 ליטר 1 2 % 12 מהקנקן % 25 1 8 מהקנקן מהקנקן 1 4 ליטר ב סעיף א מומלץ לדון עם התלמידים באפשרות של % 125 מהקנקן – מה משמעותה ואם היא הגיונית . יש לשים לב לכך שהקנקנים בסעיפים א ו-ב מחולקים ל- 8 חלקים שווים, ואילו הקנקנים בסעיפים ג ו-ד מחולקים ל- 10 חלקים שווים . 104

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار