صفحة: 103

ג . מציאת החלק הציון הגבוה ביותר שקיבלה רבקה הוא 84 , במבחן ה ( סעיף א ) , והנמוך ביותר הוא 60 , במבחן ב ( סעיף ב ) . ב סעיף ג התלמידים נשאלים מה בערך ממוצע הציונים של רבקה . ייתכן שיהיה צורך לחזור על נושא הממוצע, שנלמד בכיתה ה, בספר 15 . אין צורך לחשב במדויק, אלא לאמוד את הממוצע מתוך טווח הציונים שהתקבלו . סעיף ד הוא שאלה פתוחה, ובו יש להשלים את מספר השאלות במבחן ואת מספר התשובות הנכונות כך שהציון הכללי יהיה 90 . גם במקרה זה, כמו בשאלות פתוחות קודמות, צריך לחשוב על אפשרויות הגיוניות למספר השאלות במבחן . התלמידים צריכים להבין שהחלק של מספר התשובות הנכונות צריך להיות שווה ל- % 90 או 9 10 . לדוגמה : ל- מספר התשובות הנכונות 9 10 מספר השאלות במבחן 18 2720 30 = = = ב פעילויות 6 – 10 התלמידים מתרגלים חישוב של אחוזים כשהכמות החלקית נתונה, וכל תלמיד יכול לבחור בדרך הנוחה לו לפתרון . חשוב לדון בדרכי הפתרון השונות שהשתמשו בהן התלמידים . פעילות 11 היא פעילות אתגר משום שהכמויות נתונות בשברים . הכמות החלקית ששתה ליטר . התלמידים 1 2 ליטר מים, היא חלק מתוך הכמות הכוללת בבקבוק המלא של 1 4 דניאל, צריכים להבין שרבע ליטר הוא למעשה חצי מחצי ליטר, ולכן דניאל שתה % 50 מהמים שבבקבוק . ב סעיף א של פעילות 12 הדגל מחולק ל- 20 פסים שווים כך ששטח של כל פס הוא % 5 משטח הדגל . סעיף ב מוגדר אתגר משום שהדגל אינו מחולק לחלקים שווים וכן משום שמספר האחוזים המתקבל בתשובה השנייה אינו שלם . אפשר להיעזר בסרגל, לסרטט קווי עזר ולראות שהשטח הצבוע בכחול הוא רבע משטח הדגל, כלומר % 25 מהדגל צבוע בכחול . כדי למצוא את האחוז המתאים לשטח הצבוע באדום אפשר לחלק את האחוז הנותר ( % 75 ) ל- 2 ( כי השטח הלבן שווה לשטח האדום ) , כלומר % 5 . 37 משטח הדגל צבוע באדום . 103

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار