صفحة: 66

ג . מציאת הכמות הכוללת ב פעילות 3 ב דיון על התלמידים להסיק שמאיר השתמש בחישובים המתאימים לפתרון הבעיה, ולפיכך סכום הכסף הדרוש לאוצר הספרים הוא 900 , 4 שקלים . = 4 800 2 : , = # 7 700 מאיר 4,900 700 אם בוחרים בחישובים של יחיאל בפתרון הבעיה, מוצאים שסכום הכסף הדרוש לאוצר הספרים 4 7 הוא 600 , 1 שקלים ( 600 , 1 = 4 × 7 : 800 , 2 ) . תשובה זו אינה הגיונית, שכן סכום זה קטן מ- מהסכום הכולל ( שהם 800 , 2 שקלים ) , ולכן אינו יכול להיות סכום הכסף הכולל . פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 112 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 121 - 132 ) . פעילויות 4 ו- 5 הן פעילויות הדומות זו לזו, ויש בהן בעיות משני הסוגים וכן טבלאות "חלק מכמות" . כשהם פותרים את הבעיות בהמשך היחידה, כדאי להנחות את התלמידים הזקוקים לכך להשתמש בטבלת "חלק מכמות" המחיקה ובציור . לדוגמה, הבעיה שב פעילות 8 : 3 5 מהספר, שהם 150 עמודים . 8 . רותי קוראת ספר . היא קראה א . כמה עמודים יש בספר ? ב . איזה חלק מהספר נשאר לרותי לקרוא ? בטבלת "חלק מכמות" המתאימה אפשר להוסיף תיאורים מימין כדי להבהיר את הקשר בינה ובין הבעיה . כמה ? איזה חלק ? 1 3 הספר כולו ? עמודים רותי קראה 150 עמודים 5 66

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار