صفحة: 32

ב . חילוק – אחד הגורמים ( המחלק או המנה ) הוא מספר שלם הינה הפתרונות של הפעילות : 25 . קראו את שתי הבעיות . » מתחו קו מכל בעיה אל התרגיל המתאים לה . היעזרו בתבניות . 2 5 ק"ג שקדים . בכל חבילת שקדים יש כמה חבילות יואל צריך לקנות כדי שיהיו לו 2 ק"ג שקדים ? 2 5 ק״ג גלידת ונילחיים ומנדי חילקו שווה בשווה ביניהם . כמה קילוגרמים של גלידה קיבל כל אחד מהם ? בעיה א תשובה לבעיה בתשובה לבעיה א בעיה ב » פתרו את שני התרגילים המתאימים לבעיות וכתבו את התשובות שלהן . : 2 5 2 5 = 2 : = # 2 2 5 = 2 ה ל פ כ מ ם י מ גור ה ל פ כ מ ם י מ גור 2 5 2 5 1 5 ״ קג שקדים בחבילה ״ קג גלידה לכל ילד ״ קג גלידה בסהכ ילדים 5 חבילות שקדים . 1 קג גלידה . יואל צריך לקנות ״ כל ילד קיבל 5 ״ קג שקדים בסהכ חבילות 2 2 5 ״״ ב פעילות 26 , ב סעיף ב על התלמידים להבין שאם העוגה מחלוקת ל- 16 פרוסות שוות ונשארו . אפשר להיעזר בציור כדי לפתור את 9 16 9 פרוסות, חלק העוגה שהאחים התחלקו בה הוא הבעיה . ב סעיף ג יש בעיה רב-שלבית, ולכן היא מאתגרת יותר . כדאי להזכיר לתלמידים לחפש את שאלת הביניים . הינה דרך אפשרית לפתרון : ג בחנות מוכרים שקיות של שומשום ב- 2 גדלים : 1 2 ק"ג שומשום . היא קנתה שתי אריזות גדולות גילה קנתה 3 ואת השאר באריזות קטנות . כמה אריזות קטנות קנתה גילה ? חישוב : תשובה : 3 ק"ג 7 10 ק"ג 10 גילה קנתה 7 אריזות קטנות . 1 3 4 1 - 52 3 = 410 1 - 110 2 = 10 7 2 10 14 = 410 1 = 1010 1 2 3 : 2110 = 310 : 10 7 = 10 קג שומשום בכל קג שומשום בשתי ״ האריזות הקטנות ״ האריזות הגדולות מספר האריזות הקטנות 32

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار