|
صفحة: 74
ד . מציאת החלק יוצא מן הכלל עמוד 126 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 133 - 144 ) פעילויות 19 – 21 עוסקות בנושא מדידות זמן . ב פעילות 19 התלמידים משווים בין חלקי זמן שונים . יש כמה דרכים להשוות . לדוגמה ב סעיף א : א 2 3 שנה או 18 חודשים 1 שנה היא פרק זמן ארוך יותר . 2 3 שנה, ולכן 1 1 2 18 חודשים הם 1 ב סעיף ב : ב או 40 ימיםחודש וחצי חודש וחצי הוא 45 ימים ( 45 = 15 + 30 ) , ולכן הוא פרק זמן ארוך יותר מ- 40 ימים . כדאי לדון עם התלמידים בדרכים השונות שהשתמשו בהן להשוואה . ב פעילות 20 בכל אחד מהסעיפים הכמות הכוללת היא פרק זמן אחר ( יממה, שעה או שנה ) . ב פעילות 21 תלמידים עלולים להתבלבל בין חלק מהשעה לחלק מהמופע . אפשר ראשית שעה הם 45 דקות ) ואחר כך למצוא את החלק המתאים לרבע 3 4 למצוא את אורכו של המופע ( 1 ) . אפשר גם לדעת בלי לחשב ש- 14 3 מהמופע ( 15 דקות מתוך 45 דקות הן 1 3 שעה, שהוא . 1 3 שעה הוא שעה מתוך 3 4 פעילות 22 עוסקת גם במיומנות של קריאת נתונים מתוך דיאגרמה . מומלץ להתבונן תחילה בדיאגרמה עם התלמידים ולוודא שהם קוראים אותה נכון . בסעיפי הפעילות יש למצוא את החלק או את הכמות החלקית, וחשוב לשים לב לכמות הכוללת שהשאלה עוסקת בה . 74
|
|