صفحة: 127

7 . לפניכם זוגות של תרגילים . התבוננו בהם וענו . = 2 : 3 עם המורה » במה התרגיל התחתון בכל סעיף דומה לתרגיל העליון ובמה הוא שונה ממנו ? » פתרו את שני התרגילים בסעיפים א ו-ב . מה הקשר בין התוצאה של התרגיל העליון לתוצאה של התרגיל התחתון בשני הסעיפים ? » פתרו את התרגיל התחתון בסעיף ג והיעזרו בתוצאה שלו כדי לפתור את התרגיל העליון . • איך אפשר להיעזר בתרגיל התחתון בסעיף ג כדי לפתור את התרגיל העליון ? דד יוןיון • באיזה תרגיל עזר במספרים שלמים אפשר להיעזר כדי לפתור את התרגיל = X7 3 . 2 ? גבא = 3 . 1 # 6 = 18 # 3 = 3 # 12 = 13 # 6 = 180 # 3 = 30 # 12 8 . כדי לפתור תרגיל כפל במספרים עשרוניים, אפשר להיעזר בתרגיל עזר במספרים שלמים . תרגיל : = # 12 04 0 . תרגיל עזר : = # 12 484 » השלימו . בתרגיל העזר הוגדל הגורם 04 . 0 פי , והגורם 12 לא השתנה . לכן המכפלה שהתקבלה בתרגיל העזר, 48 , גדולה פי ממכפלת הגורמים המקוריים . אם מקטינים אותה פי , מקבלים את תוצאת התרגיל המקורי . » כתבו את התוצאה בתרגיל שלמעלה . דד רך לרך ל פפ תרוןתרון ג . כפל מספרים עשרוניים 127

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار