صفحة: 11

עפיפונים משרד החינוך n המינהל הפדגוגי, האגף לחינוך יסודי n המזכירות הפדגוגית, הפיקוח על הוראת העברית 11 • מבקשים מהתלמידים לצבוע את מילות ההוראה בפיסקה השלישית . • כותבים על הלוח את כל מילות ההוראה, ומדגימים נוסחים אחרים של אחת ממילות ההוראה ( לדוגמה : משחררים, יש לשחרר, שחררו ) . מסבירים שבמקומות שונים אפשר למצוא נוסחים שונים של הוראות, אבל הכוונה זהה . • מפנים את תשומת לב הילדים להוראה האחרונה ( יש להתרחק מעמודי חשמל ובניינים גבוהים ) , ומסבירים שלעתים ההוראות נכתבות בצורה של ציווי שלילי ( למשל : במקום 'יש להתרחק' אפשר לכתוב 'אל תתקרבו' ) . מבקשים מהילדים לתת דוגמאות להוראות כאלה שהם מכירים מחיי היום יום . • מבקשים מהתלמידים לכתוב נוסחים חלופיים לשתי הוראות נוספות . • פעילות לשונית : מבררים בעזרת התוכן, בעזרת מילים מאותה משפחה או בעזרת המילון את פירושי המילים : נוֹסֵק, מְשַיֵיט ( למשל, בעזרת המילים המוכרות להם מסוק או שָט ) . שואלים : מה עוד נוסק ( כלי תעופה ) ? ומה משייט ( כלי שיט ) ?

ישראל. משרד החינוך


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار